Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Poruke - smarko

Stranice: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 47
61
Cafe pcfoto / Egremni plaza, Lefkada
« poslato: Novembar 20, 2015, 11:09:39 pre podne »
Pre nekoliko dana zemljotres izazvao odron i zatrpao jednu od najlepsih plaza na Lefkadi, jako je cesto u najuzoj konkurenciji za najlepsu plazu na svetu. Okacio sam par fotografija te plaze prosle godine, cisto da se podsetimo. Valjda ce uspeti da je poprave...

http://www.24sata.rs/tuzne-slike-pre-i-posle-lefkada-u-zemljotresu-izgubila-jednu-od-najlepsih-plaza-na-svetu/21709




62
Fotografske tehnike i softver / Odg: Aurora HDR Pro Software
« poslato: Novembar 19, 2015, 03:32:15 posle podne »
Verujem da je tako... kao i vecina stvari kod obrade, vece je pitanje sta uraditi, nego kako. Postoji 100 nacina da se dobiju jako slicni rezultati.

63
Fotografske tehnike i softver / Odg: Aurora HDR Pro Software
« poslato: Novembar 19, 2015, 03:05:39 posle podne »
Mislim da se najbolji rezultati dobijaju ako se sve radi manuelno kroz PS lejere, ako se ima vremena i znanja. Ako se nauci tehnika lepo, onda ne zahteva ni toliko vremena koliko moze da izgleda isprva. Daje najvecu kontrolu, mislim bolje nego bilo koji softver koji spaja u jednu fotku. Ako se ne zna sta se radi, onda ce rezultati biti gori od bilo kog softvera. Probao sam sve navedene programe i dobijem jako slicne rezultate, ali opet to zahteva prolazak kroz PS i obradu pojedinih delova fotki da bih ih doveo do nivoa koji zelim.  Sto ce reci, ne ustedi mi vreme.
Po mom iskustvu za landscape, ako se fotka po normalnom svetlu (ne u po bela dana - u tim uslovima ne bih ni preporucivao da se juri HDR) i ako se eksponira kako valja, dve ekspozicije su vise nego dovoljne, ako se juri realistican HDR izgled, a ne vec gore spomenute grozote od HDR fotografija. Kod nocnih fotografija je malo drugacije, zavisi od mnogo faktora.

64
MILC fotoaparati / Odg: Sony a7S II
« poslato: Novembar 18, 2015, 10:41:29 posle podne »
Samim tim sto postavljas tako usko pitanje, bez da detaljnije opises sta u sustini trazis od sistema, koliko para si spreman da iskesiras, jako je tesko dati ti savet. Cak i da si sve to vec definisao, izbor ne bi bio lak i verovatno bi bilo drugacijih stavova ljudi koji bi te posavetovali.
Samo pitanje kakve su razlike izmedju novog FF Sony senzora i starog crop Canon senzora navodi na to da bi trebalo da prelistas gomilu materijala na netu i ovde kako bi doneo pravu odluku za sebe. Nisu to male pare o kojima razmisljas da investiras i bolje da malo proucis detaljnije celu problematiku.
Na tvoje pitanje o 600d senzoru i 7drII senzoru, razlike su mnogo velike u korist a7rII senzora, ali i te razlike su relativne u zavisnosti koja vrste fotografije ti je prioritet.

65
MILC fotoaparati / Odg: Sony a7S II
« poslato: Novembar 18, 2015, 05:31:15 posle podne »
Izgleda da marketing tim u Soniju vedri i oblaci, ne mogu drugacije da objasnim sve to sto se desava oko Sonija, pa i ovo u ovom videu :)

66
MILC fotoaparati / Odg: Sony a7S II
« poslato: Novembar 18, 2015, 04:32:54 posle podne »
Sve bolje od boljeg :D

67
MILC fotoaparati / Odg: Sony a7S II
« poslato: Novembar 18, 2015, 02:10:41 posle podne »
Vrlo zanimljivo Dalibore. Ovo prakticno definitivno iskljucuje i poslednji argument, cak i uskom krugu korisnika koji bi u teoriji profitirali iz ovakve kombinacije, zasto bi neko upario sony tela sa canon staklima.

68
MILC fotoaparati / Odg: Sony a7S II
« poslato: Novembar 17, 2015, 11:08:34 posle podne »
Ma kakva crna rasprava, to je samo moja percepcija tog sistema u odnosu na preference, a sve to u odnosu na koliko para treba izdvojiti za te stvari. To je ono sto me najvise iritira, pa ne mogu na kontu senzora prodavati i m... za bubrege pride. Mislim, 1500$ za blendu F/4 i plastiku koja se cuje kao da je suplja... Samo nekoliko dana pre toga sam drzao Mladenov 70-200 IS 2.8 II. Pa ljudi moji, to je stvarno dupe i nosa. Canonov objektiv treba bar 3 puta da bude skuplji.

69
MILC fotoaparati / Odg: Sony a7S II
« poslato: Novembar 17, 2015, 10:40:26 posle podne »
Meni sad nije jasno sta pitas Igore.
Prvo, svaki Sony je razlicit, a ima ih hvala Bogu i vidim da ne staju sa stancovanjem. Kao da ih izmisljaju na 3d stampacu, a objektiv koji sam video kod Serba (70-200 F/4) bas tako i deluje na prvi pogled :D
Drugo, prvo si spomenuo 6d, sada pitas za 600d. Sigurno razumes da su to dva sveta i da ih je skoro nemoguce porediti (pretpostavljam da i dalje mislis Sony A7x serije), jer je jedno MILC FF, a drugo DSLR crop.
Serb se nece sloziti, ali meni je ono takva nakarada od kombinacije (A7s + 70-200) da bih im se naradije grohotom nasmejao u lice. Pa cak i da zanemarim kvalitet izrade koji je blago receno nedovoljno dobar i senzori koji su im naravno vrhunski. Ukusi su razliciti, ali ja ovo u sirokom luku... Jos kad pomislim da je taj objektiv poprilicno skuplji od Canonovog 70-200 F/4 IS, a imas osecaj kao da drzis one solje sto prave u obliku objektiva... a nije ni manji koliko sam video onako odokativno :)

70
Ulična i urbana fotografija / Odg: Pariz
« poslato: Novembar 16, 2015, 01:51:13 posle podne »
Hvala Oldtimer, Emocija :)

Blackbeast, u pravu si, vec sam napisao da je ovo fotografisano sa Monparnasa, u ranijim postovima.

71
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 16, 2015, 12:07:58 posle podne »
Znam koliko pisane prepiske mogu da dovedu do nezeljenih interpretacija. Iskreno, bez preterivanja, imao sam utisak da se ponavljam kao papagaj. Cak sam u istom postu pronalazio nekoliko puta ponavljanje stvari, ali ostavljao i rizikovao da ispadnem idiot koji ne zna da pise, iz petnih zila se trudeci da ljudi shvate sta pokusavam da napisem. Zato se gubi na kvalitetu diskusije, jer ja nemam povratnu informaciju koliko sagovornik prima ono sto sam napisao. Zato se verovatno desava da u oba pravca krene nerazumevanje. Svi se trudimo da napisemo sto vise u sto kracem tekstu, zanemarujuci neke stvari koje su mozda za nas manje vazne, a sagovornik misli da su kljucne.
Da je u ovom tonu vodjena diskusija poput tvog poslednjeg posta, zatvarao bih browser sa dobrim osecajem u sebi, a ne sa osecajem krivice i pomalo sa gorcinom. Upoznat sam sa tvojim stilom pisanja, znam da umes da budes britak i da se jako snazno zalazes za svoje stavove. Cak i pored toga glava je uspela da se zapali, a nisam lako zapaljiv covek.
Procitao sam vrlo dobro taj tekst, mnogo pre ove nase diskusije. Nasao sam ga jako zanimljivim, gde se diskutuje bas o jednom aspektu ove nase diskusije i argumenti sa obe strane su prilicno jaki. Primetices da niko u tom tekstu ne osporava neciju potrebu da ode u LAB i primenu tih tehnika, govori se samo o mogucim gubicima prilikom konverzije i tu mislim da je kljuc naseg nesporazuma. Mozda nisi imao nameru, ali bas u tom smeru po mojoj percepciji je krenula diskusija.
Pogledaj link koji ti je Serb okacio, to je isti tekst :) Ja sam mu poslao taj link, jer je covek takodje hteo da nauci vise o tome. Takodje, moj citat Dan Margulisa je takodje iz tog teksta.
Radio sam do sad iskljucivo u RGB-u, a realnu potrebu bez koje se ne moze sam nasao u jednoj svojoj fotografiji, onoj koju sam okacio. Ne zbog toga sto je LAB neprimenjiv, nego zato sto svaku novu tehniku treba prvo dobro svariti i naci joj realnu primenu. Ne srljam sa tim, iako sam amater i cak i to bih sebi mogao da dozvolim. Ne govorim o cistim eksperimentima, oni su potrebni da bi se doslo do saznanja. Vec sam pisao o mogucim primenama, a i Serb je. Ja sam licno nasao potencijal gde se mogu upotrebiti koje mogu znacajno skratiti rad, a u nekim situacijama U RGB-u se ne mogu dobiti ti rezultati. Opet se ponavljam... To sto je neko nasao primenu u tome ili ne, potpuno je individualna stvar. Opet se ponavljam :)
Veliki pozdrav, stvarno mislim da je sve receno na ovu temu :)

Marko

72
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 16, 2015, 11:11:56 pre podne »
kako Serb tumači fleksibilnost kojom nastojim da ne budem apsolutno isključiv, jer ni u jednom momentu nisam napisao da je LAB potpuno neprimenjiv u bilo kojoj situaciji.
Moja namera je bila da stanem i da ostavim sve kako jeste, ali onda si bez preke potrebe naveo kako smo pobegli glavom bez obzira kad su navedene neke cinjenice. Pristao sam da stanem i "ostanem na podu", ali nije bilo dovoljno nego je moralo da se spomene kako smo pobegli. Priznajem, proradila je sujeta tada. Napisao sam post u dahu, bespotrebno gubeci vreme i vruce glave. Nisam imao nameru da se ovo svede na raspravu ko je u pravu i ko je strucniji i jaci, uvek to dovede do lose atmosfere.
Cela diskusije je krenula oko toga da sam potencirao potencijal odredjenih tehnika u LAb modu. Nikad nisam cak ni krenuo da pricam o mogucim primenema, cak naglasio da i ja gledam kako mogu neke od njih da ukljucim u neki svoj workflow, kao neku eventualnost. Primene su ocigledne, mozda ne za vecinu, ali za dosta ljudi jesu. To od starta pokusavam da kazem, a sad izgleda to vise nije sporno. Kaciti sad neke madjionicarske trikove sa neta ovde nije ozbiljno, ali cak i to moze da posluzi kao neka vodilja sta je moguce uraditi tim tehnikama.
Veliki pozdrav svima, a meni je jako zao sto je sve skrenulo na ovaj kolosek.

Namerno sam citirao ovaj deo teksta. Govorio si o LAB-u koji moze da bude koristan samo ako se ima spektrofotometar (izvinjavam se ako sam pogresio u izrazu) i nikako drugacije.

 

73
Ulična i urbana fotografija / Odg: Pariz
« poslato: Novembar 16, 2015, 02:33:42 pre podne »
Hvala Devke :)

74
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 16, 2015, 12:55:56 pre podne »
Storme, prijatelju... Stvarno mi nije jasno zasto nastavljas sa ovim. Probudio bi mrtve iz groba, a kamoli sujetu obicnog coveka. Stvarno bi mi bilo milije da sam se povukao i da si na kraju ispao u pravu. Pa nek navijaci predju na tvoju stranu, ne bih imao nista protiv. Stvarno mi nije zelja ovde da obaram ruke sa tobom.
"Pobornici LAB-a" nisu napustili diskusiju zbog razloga koji ti mislis.
Evo razloga zasto su napustili diskusiju:
- Nedostatak volje za nastavak ove diskusije, jer ne bih zeleo da se nastavi u tonu kojom je zapoceto.
- Potpuno zanemarivanje vise puta izrecenih recenica sa moje strane i kako vidim, nastavlja se u tom tonu. Kome ja to pisem onda?
- Zanemarivanje primera koje sam postavio i pitanja da li takve tehnike mogu da imaju primenu u nekim situacijama. Ne licnim primenama, nego u fotografskoj industriji za korekciju fotografija. Ne u pripremi za stampu - to smo vec elaborirali da bez LAB-a toga nema i da se to desava prilikom svake konverzije.  Takodje zanemarivanje pitanja da li je trebalo da obrisem onu fotografiju.
- Konstantna zamena teza i to nekoliko puta u toku diskusije. Ne mogu tako da diskutujem. Poslednja da ja zagovaram LAB kao superioran kolorni prostor. Pa gde sam ja to izrekao, pobogu??? Od koga to Storm brani pocetnike da masovno ne pocnu po defaultu da otvaraju fajlove u LAB-u? Pocetnik ce da zatvori tu temu pre nego sto je otvori. Po milioniti put: odredjene T E H N I K E nedostupne u RGB modu. Potencijal T E H N I K A, a ne kolornog prostora. Koliko puta to treba da ponovim?

Na kraju... iako je to ta zamena teze i svesno zanemarene stvari koje sve vreme potenciram. Cak i ovu stvar sto si se zalepio, nisu po defaultu u pravu, sem ako ne prikazes ovde dokaz tih gubitaka. Uradi kakav god test scenario i nemoguce real life situacije, pa nam pokazi te gubitke i ja cu da ih priznam. Cak i ako uspes, u sta sumnjam, i dalje cu reci kako u nekim situacijama, postoji potreba da se predje u LAB, jer tim svojim dokazom neces osporiti ono sto govorim od pocetka. Bio bih ti zahvalan kad bi mi pokazao te gubitke, onda bih znao kako da ih izbegnem u nekim suludim scenarijima. Ali to i dalje ne bi osporilo neciju potrebu da predje u LAB, zbog tehnika koje tamo dostupne.

Iako to nema veze sa zacetkom diskusije, nimalo, reci cu rec i o tome. Poenta je da si ti krenuo da se cupas za kosu i da nam lupas packe zbog same pomisli putovanja u LAB prostor, iz bilo kog razloga. Znaci, nasa diskusija uopte nije pocela time da mi zagovaramo obavezan prelazak u LAB i isticanje prednosti LAB-a nad RGB kao kolornim prostorom. Pocela je iscudjavanjem zasto bi iko, ikad pomislio da udje u LAB, pri zdravoj svesti i pameti. Interesantno je da cak i zagovornici teorije da postoji teoretski gubitak, nikad nijednom recju nisu osporavali potrebu/mogucnost da se predje u LAB, kako bi se uradilo nesto tehnikama koje nisu dostupne u RGB-u. Nisam nasao da je iko to zagovarao, a da poseduje neki autoritet u tom svetu. To osporavas samo ti i ljudi kojima te tehnike nisu interesantne ili ih nisu probali.

SVAKA obrada donosi degradaciju fotografije. Velika je debata o tome da li degradacija iz rgb-lab-rgb uopste postoji. Postoji odredjena promena fajla toliko da se dobijaju vrednosti koje ne odgovaraju originalnim vrednostima. Promena koja se tesko utvrdi i eksperimentalnim metodama, a golim okom ni u ludilu.
Sta je sa degradacijom fajla prilikom eksporta iz RAW-a u TIFF? Iliiz 16bit tiffa u 8bit tiff? Ili Iz Adobe rgb-a u SRGB? Tu se desava realan gubitak ogromne kolicine informacija, a ne ovaj teorijski koji niko nikad nije uspeo empirijski da dokaze. Da li upozoravamp pocetnike da ne izlaze is LR-a u PS i da smeju da eksportuju fajlove samo odatle? Mislim, sta mi dokazujemo ovde? Cak i da postoji takav gubitak, postoji gubitak cim pipnes originalan fajl, od starta. 

Cronnin, tvoja formula kaze da ostane 1/8  fajla nakon konverzije. Uradi ovaj ekspriment. Uradi 50 puta tu konverziju. Onda uporedi ta dva fajla i probaj da pronadjes razliku, gledajuci fajl na 200% zoom. Po tvojoj formuli, ostao bi ti fajl 1/400 deo informacije. Pre toga rastegni fajl u obradi koliko mozes. Moralo bi se videti golim okom, zar ne?
Opet, da uzmemo za pretpostavku da je to tacno. Postoji neka teoretska verovatnoca, ako fajl nije finalan i da ce biti propustan kroz neke druge konverzije i pripreme, da ce se taj teoretski gubitak negde ispoljiti.
Ali, ako neko priprema finalni fajl za odredjenu primenu, a taj gubitak ni pod kojim uslovima nije vidljiv, onda opet postoji realna mogucnost da nekom moze da koristi da ode u LAB i uradi neke stvari koje u RGB-u ne moze. Ja ne vidim kako to neko moze da ospori.

Za kraj, Dan Margulis jako mnogo zagovara rad u LAB-u. Njegov workflow o kojem je napisao mnogo knjiga i koji je usavrsavao decenijama, ne godinama, predavao i ucio mnoge eksperte color management-a, sadrzi tri dela. Dva od ta tri se desavaju u RGB-u, treci radi u LAB-u. Zagovara ga mnogo vise nego ja, koji je samo stidljivo postavio pitanje na forumu. Veruj mi da takodje sistematicno i jako kriticki pristupam svemu. Tako i nisam prihvatio odmah zdravo za gotovo ono sto on zagovara i prica. Zato i postavljeno pitanje ovde, za koju sam ekspresno dobio po cusci i savetima da prvo naucim kako se drzi aparat, a ne da otkrivam crne rupe i pokusavam da odgonetnem higsove bozone. Jako sam radoznao i ovaj moj eksperiment je mogao da se zavrsi neuspesno, ali ne mogu da razumem takvu reakciju na moju znatizelju i zelju da naucim i otkrijem jos vise, diskusijom ovde na forumu. 

Evo sta Dan kaze na pricu o konverziji i gubicima u konverziji:
"There is definitely *variation* in any colorspace conversion. Variation is not necessarily bad, unless the original is absolutely perfect. If, for example, the original is a Photoshop-generated gradient, every pixel is perfect. In this case, any conversion will cause damage, or, if you prefer, data loss. Photographic images, however, aren't perfect, because any method of scanning or digital capture will have introduced undesirable variation. It's entirely possible that a later conversion may compensate for some of this variation and therefore be more faithful in some respects to the original scene than the first capture was. This is the key statistical point that some of our friends who consider themselves theoreticians miss. It's like anything else in life. If a thing is perfect, it can't be
improved, only made worse. If a thing is *not* perfect, an alternate version may be equivalent, worse--or better. If somebody wants to demonstrate that a certain method of conversion damages files (or causes data loss, if you prefer) that can be done in oneof three ways. One, it can be done statistically by showing that the variation goes beyond the range of uncertainty in the original. Two, it can be done logically, by repeating the conversion many times and showing that an undesirable effect is magnified. Third, it can be done perceptually, by carefully examining the image before and after conversion to see if there's anything at all that would cause a human observer to favor one version over the other. But if none of these three things can be shown, then there is no damage,
and there is no data loss.
Dan Margulis"



75
Ulična i urbana fotografija / Odg: Pariz
« poslato: Novembar 15, 2015, 12:19:25 posle podne »
Nema veze sa skorasnjim dogadjanjima ovaj post, mada izgleda skoro nadrealno kad pomislim da sam bio tamo pre samo mesec dana.

76
Ulična i urbana fotografija / Odg: Salzburg
« poslato: Novembar 14, 2015, 11:54:53 posle podne »
Uzivanje gledati :)

77
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 10:42:26 posle podne »
hahahaha
Bole, obozavam tvoje komentare :)
Pravi si talenat da napetu atmosferu i namrgodjena lica transformises u totalnusuptornost, jednom recenicom :)

Sve sto sam rekao iskreno tako mislim, nije tapsanje. A na Fuji, kad ponude sve to za 3 puta manje para, pa da kupim zeni za rodjendan  >:D

78
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 10:30:41 posle podne »
Da, ovo nije sve sto moze da se uradi bolje i lakse... mogao bih jos primera da dam, nekih drugih tehnika i prednosti, ali mi je zao vremena, iskreno.

Poz ;)

79
Fotografske tehnike i softver / Odg: Color management u LAB
« poslato: Novembar 13, 2015, 10:27:30 posle podne »
Zao mi je sto sam doneo toliko zbrke.

Posto niko nije prokomentarisao fotku koju sam okacio, gde sam se mucio sigurno 10 minuta u rgb-u da izvucem boje koje sam hteo, a uspeo u LAB-u za 3 sekunde, okacicu jos par beskorisnih primera, cisto da se vidi sta moze u LAB-u, a sta ne moze. Iako nije prokomentarisano, neka to bude primer jedan. Ko mi ne vereuje da nisam mogao u RGB-u da izvucem tu plavu i narandzastu, ne mogu mu pomoci. 

Drugi primer pokazuje kako je moguce alterovati boje bez ikakve bojazni da ce nesto popucati. Kad se uz to dovede channel masking (da ponovim jos jednom, RGB + LAB + CMYK daju ogroban broj zasebnih kanala i mogucnost da se naprave jako komplikovane maske bez pen tool-a, zeznutih selekcija itd), dobijaju se fantasticni i brzi rezultati i u nekim situacijama nesto sto radom iskljucivo u RGB-u moze samo da se sanja. Fotoshop dozvoljava sve moguce kombinacije i putovanja izmedju svih tih kanala, razlictih fajlova, modova i lejera. Zao mi je sto su ovo vecini spanska sela i zvuci komplikovano, ali u principu je vrlo jednostavno, ako neko zeli da nauci. To ipak spada u advanced fotoshop tehnike.
Gde bih mu nasao primenu...? Recimo, BMW posalje jedan auto za fotkanje, a onda zatrazi od vas da uradite taj isti auto u 20 razlitih nijansi boja. U RGB bi mecku porodili dok se to ne bi uradilo, a nisam ni siguran da uopste moze da se uradi i dobije isti kvalitet, jer RGB ne dozvoljava takvu manipulaciju bojama. Da li ce mi BMW poslati auto na fotkanje? Meni sigurno ne, ali neko nekad mozda nadje primenu u tome. Mozda ne mora BMW, ali u produkt fotografiji koji neko radi za klijenta ovo moze da bude od velike vrednosti. LAB dozvoljava sve moguce gimnastike sa bojama, RGB ne.
Prva originalna fotka, druga inverzija LAB mode (moze bilo koja nijansa da se dobije, ovo je bio jedan klik na tastaturi, nabrze mi je bilo da uradim ovu zelenu), a ispod toga isti pokusaj u RGB-u i sa menjanjem hue-a fokusiran samo na crvene tonove i dodatni korak u RGB-u, prebacivanje u color blend mode, jer on to zahteva jer RGB kanali nisu odvojeni od svetlih kanala, kao u LAB-u. Zelena je popucala po svim savovima, a vidi se najbolje na jakni. U vecoj rezoluciji se vidi da je to slucaj svuda. Ne moze se uraditi isto u RGB kanalu, a da bude tako prosto i jednostavno.
Treci primer pokazuje ono sto smo vec spomenuli. Uzeo sam kao primer vrlo prost snap koji sam fotkao iz zezanja, ali moze da posluzi kao primer. Kroz Luvr moze samo da se potrci i tu i tamo sam okinuo neku fotku, cisto uspomene radi. Potrazio sam bas primer gde postoji izgoreli deo u mojim fotkamai evo nasao ga u donjem delu frejma slike. Uradjen je potpuno isti proces u RGB-u i LAB-u. Prazan lejer iznad originalnog, cetkica, sample boje koje se nalazi vec na drugom delu frejma, farbanje, prebacivanje lejera u color blend mode. Vrlo cesto kosriscena tehnika u PS-u, verujem da dosta ljudi zna o cemu pricam. RGB ne dozvoljava da se nesto farba preko pregorelih delova. LAB to dozvoljava. Dozvoljava bas jer je u pitanju imaginaran kolorni prostor. Da ne zbunjujem dodatno ljudi, dovoljno je reci da to moze u LAB-u da se uradi, ako neko ima tu potrebu. Da sad pricamo o tome kako je to trebalo srediti i dobiti sve delove dobro eksponirane... Slazem se, ali bice prilika kad to necemo dobiti, a bice nam zao da obrisemo fotku. Kao ona fotka koja je ostala bez komentara. Ako se desi taj jedan slucaj u 100, tu je ova tehnika koja moze da pomogne.

Malos sam se umorio od svega ovoga, nije vredno ovolikog vremena, a ne zelim da neko pomisli da sad nekom nesto dokazujem i da zelim da izadjem iz ovog da sam u pravu. Neka bude kako bude, ja sam rekao sta imam i sto se mene tice, zavrsena prica. Budite mi pozdravljeni, a siguran sam da ova konstruktivna diskusija nije bila uzalud, nekom mozda bude od koristi.

PS. moram da napomenem jednu stvar zbog manje iskusnih ljudi koji nemaju mnogo iskustva u PS-u. LAB mode moze da da mnogo, ako se zna sta se trazi i sta hoce da se postigne. Treba biti obazriv sa svim tim, jer ako se ne zna sta se radi, mogu da se dobiju prilicno blesavi rezultati i da covek poprilicno degradira fotku. 99,5% stvari moze da se uradi u kameri i konvecnionalnim fotoshop tehnikama. Da li je vredno tolikog ucenja, stvarno je individualna stvar. Mogucnosti su tu. Toliko sam duzan da upozorim ljude, da ih ne navedem na krive staze i krenu da preskacu lekcije. Kao sto smo vec zakljucili, sve je to poslednja rupa na svirali kad pricamo o fotografiji...

80
Priroda, pejzaži / Odg: Neonski Zlatibor
« poslato: Novembar 13, 2015, 07:33:31 posle podne »
Joj, citao sam o njemu... Sve postovanje tom coveku. 

Stranice: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 47