Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Poruke - Langrenus

Stranice: [1] 2 3
1
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 26, 2019, 08:54:57 pre podne »
zašto mi je obrisan post?
Ne smem da kažem čoveku da lupeta jer posle tri moja posta nije u stanju da shvati o čemu pričam.
Žao mi je, ja sam studirao astrofiziku sedamdesetih i radio sa optičkim sistemima pravih teleskopa, i slučajno o svemu ovome (otička rezolucija sočiva i kako to utiče na formiranje slike) znam daleko više od svih ovde.
Ali tamo gde mi brišu postove ne mogu da učestvujem, tako da vam ne bih više smetao.

2
Predlozi i pitanja / Odg: Nikon Coolpix L100 ili nesto drugo...?
« poslato: Novembar 24, 2019, 12:15:45 posle podne »
kupi ovo: https://pcfoto.biz/canon-ixus-190.html

jeftinije je i nećeš imati potrebe ni oko čega da trljaš glavu, a canonov digic procesor je superioran u svakom pogledu.
Ako se uželiš da ne radiš sve na automatici, imaš neka podešavanja, ali češ brzo shvatiti da je aparat mnogo pametniji od nas i da uglavnom najbolje zna šta i kako treba.

3
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 23, 2019, 10:47:10 pre podne »
Kako misliš više detalja?  Nudi istih 18 MPix, kakav god otvor bio.

Ali nije. To je suština što većina vas izgleda uopšte ne kapira o čemu ja pričam jer se naprosto nikada niste sreli s tim.
Pikseli na senzoru obrađuju ulaznu sliku, ali ta slika ima pored svega što vi mislite da ima i optičku rezoluciju koja je parametar nivoa detalja koji je do senzora stigao i koji zavisi pre svega od raspona sa koga dolazi svetlo.
I nije to ova pahulja koju stavljaš na objektiv jer ti tom pahuljom samo možeš da smanjuješ protok svetlosti, a oblik dijafragme to ne radi nego ga redefiniše.

1. žižna daljina u mm (npr 100).

2. f - odnos površine objektiva koji prima svetlo i žižne daljine (490 kvadratnih milimetara daje krug od 25mm na f4)

3. raspon na ulaznom sočivu koji u zavisnosti od oblika može biti 25 mm (ako je dijafragma krug) ili čak 40 mm ako ima neki drugi oblik. Taj raspon određuje rezoluciju, ne rezoluciju u pikselima koje ima senzor nego optičku rezoluciju slike, a to je količina detalja koji se vide.

Dakle f je odnos (recimo 4) između 100 mm žižne daljine i 490mm kvadratnih površine koja prima svetlo, ali tih 490 mogu imati vrlo različit raspon i to onda određuje optičku rezoluciju. Taj pojam je primarno bitniji za mikroskope i teleskope jer kada snimaš portret nije ti cilj da hvataš slomljen ostatak pudera na nosu, ali svakako postoji i sadašnji sve kvalitetniji senzori počinju sve više da prave razliku.
Proučite malo sve to pre nego što krenete da napadate nešto za šta niste ni znali da postoji. Optička rezolucija je ono što sočivo može da da, a pikselaža na senzoru ono što može da primi deo toga.

https://karlgaff.wordpress.com/optical-resolution/

4
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 22, 2019, 03:11:27 pre podne »
Kolega Langrenus posmatra stvari iz drugog ugla, ali moram da primetim da ima nekoliko značajnih nedoslednosti tako da iznete konstatacije, direktno rečeno, nisu tačne.

možda je to tako, a možda i nije. Sasvim slučajno, pre 40 godina bavio sam se astrofotografijom na pravim teleskopima, a ponekad ih okretao i ispod horizonta da vidim šta se može uhvatiti sa 2200mm žižne daljine. I vrlo tačno znam koji su elementi kvalitetne fotografije i po čemu su neki objektivi od pre 100 godina ostali neprevaziđeni. Taj element nigde ne figurira u specifikaciji objektiva i uopšteno uzev potpuno je nepoznat savremenim fotografima, a kačenje f-odnosa 1,2 do 22 koje je neko ponudio samo to potvrđuje. Tako mali Perica zamišlja da rade hiperkvalitetni objektivi. Dakle, pored svetlosne moći objektiva, što je odnos prečnika i žižne daljine, mnogo je važniji oblik ulaska svetla. Kad je u pitanju krug što je najčešći izbor za jeftine objektive jer je ta dijafragma tehnički najjednostavnija vi imate npr, na žižnoj daljini 100mm i f4 krug 25mm, što je oko 490 kvadratnih mm za ulazak svetla. 25mm daje određenu rezoluciju i nivo detalja koji je takav kakav je. Ali, ako je dijafragma kao na slici 1 onda taj odnos f4 i površina ulaska svetlosti od 490mm kvadratnih se ostvaruje sa najudaljenijim prečnikom od 32mm ili 35mm što drastično uvećava rezoluciju. Postojali su neki KarlCajs objektivi od pre 100 godina koji su imali dijafragme sa izuzetno izraženim tim šiljcima pa je kod njih f4 na 100mm imao razmak od najdaljeg do najdaljeg traga svetlosti i preko 50mm. I takav objektiv onda nudi 4x više detalja i potpuno različit bokeh i svašta nešto. Ja se sećam tih konstrukcionih crteža iz prastarih foto-časopisa ali nisam sad uspeo da nađem na netu. Takve dijafragme su vrlo komplikovane i skupe i sigurno se ne ubacuju u industrijski masovnu proizvodnju i jednostavno taj element REZOLUCIJE koja se drastično povećava oblikom dijafragme danas nije aktuelan osim kod nekih da kažem boljih, skupljih objektiva... Drugim rečima f8 može da izgleda vrlo različito od objektiva do objektiva, a ljudi se ovde oduševljavaju lepotom bokeha uglavnom ne shvatajući šta ga zapravo čini.
Elem, ovde je bilo dosta nipodaštavajućih komentara na moje "zaključke", ali pomislite da možda ipak ja nisam tolika neznalica i odokativni lupetator, čovek sa početka ove teme je početnik i tražio je neke savete, moji saveti su možda korisniji nego pominjanje objektiva za astrofotografiju i za ptičare, ono, canon 800 ili 1200mm od nekoliko desetina ili stotina hiljada evra. Svaki jebeni objektiv testiram tako da snimim milimetarsku hartiju sa raznim otvorima blende i proverim šta se događa u dvodimenzionalnom ispisu, oštrina i rezolucija. to savetujem i početniku... imaš tri objektiva, zalepi A3 milimetarsku hartiju na dobro osvetljen zid i isprobaj sve kombinacije sa svim objektivima, izanaliziraj. Sve ostalo dolazi posle...
Ona razlika gore koju sam ponudio između 85 i 15-85 nastala je zbog fotoaparata a ne objektiva, a čovek mi ladno kaže da je neoštro. Oštro je maksimalno, ali 77d ima skoro duplo više piksela po kvadratnom milimetru senzora i otud takvo očitavanje detalja. Ja sam iz FF ušao u krop telo upravo zbog tog nivoa detalja koji krop tela daju a meni je bitan za stvari koje radim. Ja sam bio 4 godine bez svog fotoaparata, radio sa gomilom pozajmljene opreme i odmeravao šta je to što meni završava posao. I došao do željenog 77d i 15-85.
Ja kažem da mi pokažete portret sa oba oštra oka na f1,2 a vi mi nudite sličicu pripremljenu za instagram koja je nasilno šarpovana i gde se zapravo ništa ne vidi. Danas postoje filteri za sve, pa i za veštački bokeh da ti pamet stane. Zato ja insistiram da je za aparat najbitnije da ima uhvaćene detalje i da je napunio histogram, a onda sa time mogu u Photoshopu da napravim doslovno štagod mi padne na pamet.

5
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 21, 2019, 08:55:52 posle podne »
misliš, služi za ovakve stvari...


6
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 21, 2019, 03:58:31 posle podne »
ajmo još malo da zakuvamo celu ovu stvar.
Poređenje koje ću izneti nije bar najrelevantnije jer je objekat snimljen sa dva različita aparata u dve i po godine razmaka, ali, dok mi se ne ukaže prilika da svu potrebnu opremu sakupim na jednom mestu da pogledamo šta trenutno imamo.

Ako bi vam neko rekao da procenite koji će snimak biti bolji, Canon 5d-markIII i objektiv 85/2 i Canon 77d i objektiv 15-85 na 85mm... niko normalan ne bi tipovao na ovu drugu kombinaciju koja košta 4-5 puta manje, plus s jedne strane imamo izuzetan fiksni L objektiv, a s druge zum EF-S izrade.
Ali čuda se ponekad događaju i zapravo nisu uopšte čuda.

ovo su kropovi, nisu smanjivani pa su fajlovi poveći ali jedino se tako mogu razabrati svi potrebni detalji.
Odmah u glavu... uvećani deo samo antena - levo je 85 a desno 15-85 na 85.



Različiti su svetlosni uslovi, doba dana, ali samo gledamo detalje, iscrtavanje sitnih stvari...
Taj 85/2 u kombinaciji sa 5dIII je sjajna stvar, imam fenomenalne portrete, hiljade snimaka sam napravio, oštro, reže, ali ovaj zum 15-85 i to doslovno na samom kraju gde bi teorijski trebalo da fula na svim nivoima, daje zaprepašćujući kvalitet.

I sve to malo veće, ali i dalje su to kropovi od celih kadrova, prvo ide fiksni pa posle zum:





Poenta cele ove priče nije da se natežem sa bilo kime oko bilo čega, samo ukazujem ljudima, posebno početnicima da ne slušaju mnogo šta priča "stara garda" već da se iskušaju sami u proceni i najvažnije, pokušaju da detektuju šta im je zaista važno.

7
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 21, 2019, 11:36:12 pre podne »
vidi, ja te molim da mi kažeš šta je ovde oštro, na ovoj daliborovoj fotki, koja je ekstremno šarpovana što se pokaže u Photoshopu kada se otvori i uveća.
Nemojte brkati fotkice koje su odlične za instagram i ono što može npr. da se štampa u ofsetu na A3...
Druga stvar, ova fotka je snimljena sa bar pet metara udaljenosti od devojke, možda i više... tu je dubinska oštrina dovoljna da celo lice bude koliko toliko oštro, ali zaista bih voleo da je vidim u punoj rezoluciji bez tog smart šarpa.

8
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 21, 2019, 01:52:44 pre podne »
ne treba ubacivati specijalne namenske fotografije u jednačinu. Čovek je ovde kupio aparat za svakodnevno uobičajeno fotkanje i ja mogu da mu dokažem da ništa neće dobiti sa tim 50/1,8. Dobiće u poređenju sa 18-55 koji je objektiv od 50 evra i služi samo kao proba kod kupovine aparata, kao kod gramofona kada ti daju neku dronjavu iglu, a ti posle kupiš koju želiš.
Hiperteleobjektivi sa žižom od pola metra i metar za snimanje insekata i ptica i zvezda nisu uopšte predmet ove priče.
Što se portreta tiče, hajde mi nađi fotku lica bilo gde snimljenu na svetu sa 50/1,2 sa blenodm 1,2 da je više od 30% lica oštro. Ja nisam mogao sa 1.4 da dobijem oba oka oštra, nikad, ni slučajno, 15% kose ili dlaka na licu ima sumanutu oštrinu i ostalo mutnjikavo do mutno, nos obavezno smuljan ili ako je nos oštar onda su oči smućene. Ima to opet kao umetnička fotografija, ali to je više fazon, a manje upotrebljivost.

Taj 50/1,8 konkretno ne daje ništa za portrete. Ja sam koristio i kačio ovde negde fotke 85/2 i 180/3,5 (te nisam kačio verovatno) i to već daje drugačiju prostornost, ali 50mm je u suštini preblizu za portret. Evo konkretan primer, da ne bude prazna priča. Trebalo je da snimam neke umetničke slike, mali formati 20x30 cm, cveće, mrtva priroda... sa 50 nisam mogao da dobijem da slika bude savršen pravougaonik, čak ni sa 85, tek je ovaj 180 odradio sve savršeno, list milimetarske hartije je bio tačno onakav kakav treba da bude jer sam na kraju uzeo da fotkam milimetarsku hartiju da vidim kada prestaju izobličenja. I o čemu mi onda pričamo kada postoji ta defrakcija koja se na portretima ne vidi, ali jebeno postoji? Taj 50 je prosto izvikana stvar koja gotovo da nema realnu primenu. Osim ako nemaš nijedan drugi pošten objektiv.

9
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 20, 2019, 11:37:06 posle podne »
Ne sporim ništa, samo tvrdim da u praksi, za 99% potreba razlike neće biti ili će biti zanemariva; naprotiv, fiksni će više praviti problema... na terenu, gde se sve kreće, mrda, situacija menja iz časa u čas, sa samo jednim aparatom i fiksnim može da se propusti dosta toga.
Ja se bavim štampom, ovog meseca je izašla monografija gde ima pedesetak mojih fotografija - od toga su neke 30x40cm. Kada snimam fotke za objavljivanje gledam da su svetlosni uslovi dobri i onda je sve mnogo lakše. Trebalo je da, pored ostalog, snimim neki spomenik, šest puta sam se peo na brdo do njega, od izlaska sunca do zalaska da uhvatim sve moguće uglove pada svetla i senki i dobio na kraju ono što sam hteo, mada sam se neviđeno smorio. A da još pritom vučem torbu objektiva zaista nisam raspoložen, tim pre što je bilo trenutaka kada sam i to radio. Ali na kraju, tajna fotografije je u svetlu, dobro svetlo i priča je završena. Bez dobrog svetla nikakav objektiv ne pomaže.

10
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 20, 2019, 08:57:12 posle podne »
Мислим да се тако добија квалитетнији резултат.

Na 1.8 ili 2 dubinska oštrina je tako mala da na licu u krupnom planu ne može sve da bude oštro (oba oka, nos, uši...). Takva fotografija može da ima neku namenu, ali ume i da iritira. S druge strane, ako koristiš blendu 4-5,6... pa već si tamo gde su i drugi objektivi. Ta 50-ica ima prednost jer je FF pa na krop telima koristi besprekoran deo slike, ali i to ima svoje granice.
Svako ko želi da se uveri u nenadmoćnost 50/1,8 u odnosu na na primer 15-85 nudim da se nađemo negde i da čovek svojim aparatom i jednim i drugim objektivom islika određene stvari na 50mm naravno i da posle sam na miru pred svojim kompjuterom pregleda i uporedi rezultat.

Ja sam nekada zastupao mišljenje da je bolje imati besprekoran fiksni objektiv pa da se kropovanjem vadi deo slike i tako dobija bolje nego zumovima, ali sam u nekom trenutku uspeo sam sebe da demantujem - možda sam samo imao sreće da je moj 24-105 bio nestvarno dobar i režuće oštar, no, sada ću uvek dati prednost kvalitetnom zumu. Podvlačim: "kvalitetnom zumu"...

11
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 20, 2019, 10:39:55 pre podne »
Ne očekuj nikakav spektakl od tog 50/1,8.
Takav objektiv ima mnogo više smisla za analogni aparat. Visoki ISO je potpuno neutralisao glavnu moć tog objektiva, ostaje zanimljiv bokeh i to je praktično sve.
Ja sam imao 50/1,4 na canonu 5d i to su bile razvaljujuće fotke, a onda sam u nekom trenutku shvatio da 24-105 na th 50 daje isto u dobrim svetlosnim uslovima. I krenuo da testiram, razne kombinacije objekta i svetlosnog okruženja. Na kraju sam prestao da koristim taj 50/1.4 i prodao ga.   
U tvom slučaju, on će biti nešto bolji od 18-55 jer je to relativno slab objektiv, ali svakako napravi testove, prvo u dobrim svetlosnim uslovima, fotkaš jedan za drugim neki statičan objekat. krupan, udaljen, ovakav, onakav, pa onda pri slabijem svetlu, pustiš da aparat diže ISO koliko mu treba, pa opet sve to uporediš.

Svi stalno okolo preporučuju taj 50mm kao obavezan, ali to je zaista relikt prošlosti. Fiksni objektivi su inače veliko smaranje, razmazili smo se, kvalitetan dobar ISO, solidni novi zumovi, sve to čini fotkanje opuštenijim, a jedan fiksni, vrlo ograničen u opsegu ume da nervira, tera na neprekidno približđavanje i odaljavanje, a na kraju, kada sve to posložiš nema razlike vredne tolikog truda.

12
Objektivi / Stari i novi objektivi
« poslato: Novembar 17, 2019, 11:14:36 posle podne »
Ovu temu nikada nigde nisam našao, ni kod nas niti na stranim komentarima, ali čini mi se da zaslužuje bar razmatranje.
Radi se o upoređenju (ja ću se zadržati na Canonovim objektivima) starih i novih izvedbi.
Konkretno, koristio sam neko vreme prastari 17-85, dok nisam sakupio pare za 15-85.
Ovaj stari je FF, ovaj novi je EF-S.
Ono što mi je žao što sam praktično u istom danu ostao bez starog kad sam nabavio novi, a sada vidim da je trebalo da ga zadržim neko vreme i istestiram ponešto.
Pre svega, stari objektiv ima mnogo manje tehničkih mogućnosti oko AF i kao takav radio je besprekorno, oštrio je uglavnom ono što sam hteo i tek kada sam prešao na novi objektiv, shvatio sam kolike sve mogućnosti daje ovaj novi canonov AF od 45 tačaka. Najednom je sa istim opcijama aparata obejktiv počeo da naskače na neke listiće i grane sa strane, da po nekom svom algoritmu procenjuje šta će da oštri i nekoliko dana me baš sve to nerviralo, čak sam i postavio pitanje na testu 77d... OK, sad se to sredilo, ukrotio sam taj prepametni AF da ne bude toliko kreativan.
Ali sasvim je sigurno da su mogućnosti EF-S mnogo veće pa samim tim i treba opreznije s njim.

Takođe, opet ne mogu baš direktno da proverim, ali 17-85 koji je bio FF davao je optički bolju sliku od kraja do kraja jer je inače konstruisan za lajka format koji je poprilično veći od EF-S senzora pa samim tim u tom krop delu gotovo da nema nikakvih aberacija, iskrivljenja , vinjetiranja i ostalih anomalija.

Ima još jedna stvar, a to je DOF... zakleo bih se da je FF imao veći DOF na istim vrednostima blende što je možda rezultat oblika dijafragme. Ne znam. Nisam uopšte očekivao da će mi se pojaviti ovoliko razlike između dva naoko vrlo slična stakla i što je najgore, prednost nije na ovom EF-S iako je noviji. Možda tek treba da se navniknem i prilagodim novim okolnostima, ali svakako nameravam da u nekom trenutku napravim detaljno istraživanje u ovom smeru, paralelno snimanje raznih stvari u istom trenutku na istom aparatu pod istim parametrima, pa onda analiza.

Suština ovog posta je da ti prastari FF objektivi uopšte nisu za lako odbacivanje i zamenu novim izvedbama. Probati, proveriti, proceniti...

13
Objektivi / Odg: Oznake na objektivima i njihovo značenje
« poslato: Novembar 17, 2019, 10:52:38 posle podne »
Pre 12 godina kupio sam 5d i 17-40, 24-105 i 50/f1,4. Pozajmljivao sam i koristio 70-200/2,8 i makro 100/2,8.
Moje iskustvo sa svim ovim, a lako ću dokazati superiornost L objektiva, da naravno mnogo zavisi od primerka do primerka. Objektivi su osetljivi i uglavnom su besprekorni kada se naprave, a onda raznim načinima u zemlju Srbiju stižu dronjavi primerci. Ja sam moju opremu kupovao napolju, na besprekornim mestima, fabrički upakovanu. Vodio sam nekoliko rasprava na elitesecurity sa Nebojšom koji je tvrdio da je npr 24-105 slabiji nego što sam ja pokušavao da dokažem. Najzad je jednom uzeo moj primerak da ga testira i napisao je to negde tamo da su moji objektivi natprosečno oštri i dobri. Moj 17-40 je imao neprirodnu oštrinu na 40mm, od ivice do ivice. To što sam tada mogao da snimim sa tim objektivima i 5d koji je na mnogo načina inferioran u odnosu na ovaj 77d koji sada imam ne može da se poredi. Ja ne verujem da su ti moji objektivi bili natprosečno dobri, samo su bili onakvi kakvi L objektivi treba da budu. Žao mi je što ne postoje L objektivi za EF-S tela jer, realno, umorio sam se vukući FF opremu. Ceo dan šetnje sa 3-4 kilograma u rukama jednostavno nije baš prijatno. EF-S ima razne prednosti, pre svega u težini, a to uopšte nije zanemariva stavka na putovanjima.
L stakla su osetno, golim okom vidljivo bolja od običnih Canonovih objektiva.

14
Ulična i urbana fotografija / Odg: Клинац у бари
« poslato: Novembar 16, 2019, 11:18:51 posle podne »
Što se bele tiče, nije ti dobar monitor, ništa tu nije pregorelo, boja ne pada ispod 5/2/3/0 što je definicije baš belog u datim uslovima. Zaista su problem monitori, većina gejmerskih sa brzim odzivom daju sasvim drugačiju sliku, ja koristim 2D monitor, stari sistem sa led diodama, sasvim to drugačije izgleda.

ali da se vratimo na to "direktno iz aparata", jer na tome stalno insistiraš. ne postoji više "direktno iz aparata" jer ta automatika ima u sebi složen procesor koji određuje mnogo toga. Dakle, zaboravi tu frazu "direktno iz aparata". Nemoj time da se opterećuješ i to da nudiš kao pokazatelj bilo čega. Izborom bele tačke ti drastično menjaš izgled fotografije, a to Canon na automatici može da odradi na osam načina, zavisi šta mu se učini da su preovlađujući uslovi. Pa ako tome dodaš da li da osvetljenje vadi iz srednjeg dela ili sa cele površine, pa da li da izvlači iz senki ili stamnjuje sjajne delove, sve to radi aparat a ti zoveš "direktno iz aparata."
Evo ti konkretni primer, direktno iz aparata, dva snimka napravljena jedan za drugim u razmaku od nekoliko sekundi. Prioritet brzina 1/250, jedna razlika je što sam na levoj išao da merim svetlo u poluokidaju na kapiji Beograda, pa je aparat odabrao ISO 100 i ispalo je šta je ispalo, na ovoj drugoj sam išao da merim svetlo na sredini kadra, aparat je video da je tu mrak, digao na ISO 500 i ponudio tu desnu varijantu. Obe su direktno iz aparata, ali su dupe i oko. Zahtevniji i važniji snimci se puknu u RAW-u i posle napraviš šta ti treba. Samo hoću da ti ilustrujem da to "direktno iz aparata" nije nikakav podatak.

15
Ulična i urbana fotografija / Odg: Клинац у бари
« poslato: Novembar 16, 2019, 04:02:24 posle podne »
ta fraza "tako je izašlo iz aparata" odavno nema nikakvog smisla, jer ti nameštajući opcije za snimanje (od izbora WB, preko ambijentalnog svetla koje će biti primarno, do uoštravanja detalja i šta sve ne) radiš sa slikom sve samo ne da ona ostane "kao iz aparata". S druge strane, zašto je sramota džarati po fotografiji?
Ovako na keca, bela ti nije dobra, a to onda vuče i sve ostalo. Evo, samo jedan klik, automatsko podešavanje (koje naravno podrazumeva dobre parametre)

16
Priroda, pejzaži / Odg: The Great Pyramid Of Eastern Serbia
« poslato: Novembar 13, 2019, 12:38:28 pre podne »
ruku na srce, svaka usamljena planina ima ugao odakle izgleda kao piramida, ovo je jedna iz serije koju sam svojevremeno snimao po Bosni, upravo dokazujući ovu tvrdnju.


17
Priroda, pejzaži / Odg: The Great Pyramid Of Eastern Serbia
« poslato: Novembar 13, 2019, 12:28:58 pre podne »

18
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 12, 2019, 11:31:35 pre podne »
Ovde imaš neke video snimke sa jedne promocije, možda ćeš moći da stekneš uvid o mogućnostima aparata u smislu zvuka i slike. Svetlost je bila slaba, polumrak, a zvuk rasut, snimanje obavljeno bez ikakvog koncepta, pripreme i odmeravanja, sam kvalitet okačenih snimaka je nešto smanjen u odnosu na ono kako to izlazi iz kamere, ali sve je to vrlo prihvatljivo za većinu amaterskih potreba. Aparat je canon 77d, a objektiv je bio 10-18, uglavnom na 10mm.

http://www.znaksagite.com/O/prozor/

19
DSLR fotoaparati / Odg: Canon EOS 77D, Test
« poslato: Novembar 12, 2019, 11:13:03 pre podne »
koji će mi ful M mod... pa ja se bavim fotografijom 50 godina, jedva sam dočekao da pređem na automatske svetlomere i AF u prošlom veku još, poluautomatika je savršena stvar... puknem 20-30 kadrova umesto da biram jedan i cinculiram ga u sitna crevca. Ovde je ispao problem što mu je AF neki superinteligentni sistem sa nekoliko nivoa podešavanja, pa se nisam dovoljno udubio u sve to jer i nisam imao nikakav problem, ali pre neki dan nabavim objektiv 15-85 i na njemu je odjednom počeo AF da se ponaša nesuvislo... zapravo, zapazio sam da objektivi koji su izvorno FF sasvim drugačije rade na ovom mom aparatu u smislu AF i ostalih stvari, a EF-S kao da ima neke konstrukcione razlike. Hoću da kažem da mi objektiv stari 17-85 nijednom nije naskočio da oštri po granama koje su u blizini, a ovaj 15-85 više voli te grane nego leba da jede; tako sam i počeo da se angažujem oko tačke fokusiranja.

20
DSLR fotoaparati / Odg: DSLR do 300eur za foto/video
« poslato: Novembar 12, 2019, 12:06:52 pre podne »
Ako je aparat statičan a i ono što snimaš ne vrluda mnogo napred nazad snimak može biti zaista vrhunski. Svako snimanje iz ruke nosi potencijalno mnogo problema.
Preporuka za tvoj slučaj je vrlo jednostavna... početniku će biti potrebno bar šest meseci redovnog snimanja, isprobavanja, testiranja, vežbanja i ostalih igrarija da ovlada osnovim tehnikama snimanja. Nema svrhe dati previše para za početak jer dok sve pohvataš, oprema će zbog vrtoglavog pada cene izgubiti na vrednosti, te je možda najbolje krenuti sa nečim minimalnim, polovnim u dobrom stanju, da stekneš osećaj i vidiš kako sve to ide. Pre 15 godina sam nabavio sony kamkoder i neki moj drugar, koji je video kakve snimke pravim kupi isti za sebe. jedva da je snimio sat video jer su njemu ruke previše drhtale i snimci uopšte nisu bili tako dobri kako se njemu činilo da će biti.
Ja lično ću ti uvek preporučiti canon za video iz bezbroj razloga...

Stranice: [1] 2 3