1
Cafe pcfoto / Odg: Sreća,sreća,rados' :-)))))))
« poslato: Novembar 24, 2023, 11:48:32 posle podne »
lepo lepo
cestitam


Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.
Naši su počeli da davaju subvencije zato sto je EU tako rekla, a i prestace kada EU to kaže.
Kinezi ...
Ali opet ne lezi vraže...posto to Kinezi rade sada ozbiljno dobro i uz mnogo nižu cenu nego fabrike u EU, u EU se spremaju da im uvedu carine da bi zaštitile svoje proizvodjače.
Tako da ćemo opet i mi to morati učiniti, i ako nam nije u interesu.
Na kraju, svi ćemo plaćati uz skuplje energente i skuplje automobile. A zašto i zbog čega-Bog te pita...
Što se tiče vetro parkova, njihov problem je nepredvidljivost. Hidro elektrane se toga spasavaju stvaranjem akumulacija. Vetro i Solar elektrane nemaju mogućnost akumulacije, i zato nikada nisu bile previše sretno rešenje.Pogotovo ne kao masovan ili dominantan vid proizvodnje. Pojedinačno gde je to opravdano rešenje, tu da.
Mislim da se razumemo nisam ja protiv ekologije, baš naprotiv.. Ali ne mogu svima sada da skoče troškovi 4x, da bi se na brzinu došlo do toga.
Sto se subvencija tiče, evo u Nemačkoj se ukidaju..kriza, šta ćeš... A ako ne mogu Nemci, kako možemo mi ?pa i mi smo ukinuli, ovo je zadnji mesec da moze da se traze subvencije i kraj nema vise ni kod nas...
Drugo, zasto bi država subvencionirala luksuz uopše mi nije jasno.
Ajd kad subvencioniše ugradnju PVC stolarije to je ok, ili natalitet, dugoročno se isplati. Ili poljoprivredu, i to se dugoročno isplati.absolutno se slazem... mada i to kada subvencionises kako treba (kao npr us svedskoj) a ne kako su to ovi nasi uradili pa ako uzmes subvenciju mora radis kod njihjovih majstora koji su taman toliko skuplji od ostalih
Nadam se da ljudi znaju da mi nemamo proizvodnju e-automobila u Srbiji.fiat 500 elektricni je trebalo da se pravi ovde kod nas ali je iz nekog razloga to pomereno negde u cesku lli tako nesto... zasto -nemam pojma .. mada sve informacije koje imam oko fijata je da oni vec 20 godina ne zele da su u srbiji i da su tu samo zato sto im je bilo full sve bedza, cim je istekao bedza period bili su u fazonu ili da se produzi bedza period ili odlaze... no to su vise/manje kuloarske price ne znam sta je istina ... sam 500 elektricni je izmedju sladak i smesan ... sigurnosno je go..no, ali je zanimljiv za voznju kazu ovi koji se razumeju
Dakle, mi da subvencionišemo luksuz da bi neke strane firme proizvodjači zaradjivali kod nas??... zašto , zbog čega...ne razumem, ko to još radi..?pa cela evropa je subvencionisala SVE hibride tako da su oni uradili istu stvar, hrvati imaju svog proizvodjaca a VW im je uzeo 100% subvencija (kazu da je bilo namesteno), mnogi nemaju proizvodnju automobila pa su subvencionisali ... kao sto rekoh na pocetku ideja promovisanja elektricnih automobila je realno skrivena agenda promovisanja pametnih automobila i to je sigurna informacija sa previse ozbiljnih izvora ... ono sto meni nije jasno je zasto se krije pravi razlog zasto se ne ide direktno sa guranjem pametnih automobila...
Druga demagodija slična prvoj glasi, besplatno punjenje automobilaTo je nešto što će po meni jako brzo da odleprsa u proslost. Pa kada je to izvinite postojao besplatan ručak..?
To moze da traje dok je takvih vozila malo. Pa zamislite da ste vlasnik besplatih pumpi i da vam se formira red svako jutro pored svakog punjača...Ko će bre to da plati..
...Tu je tek teško dati dati smislen odgovor.
Drugo cena punjenja automobila će rasti čim država krene i tu da se ugradjuje.dokle god budes mogao da ga punis kod kuce drzava ga je popusila tu ...
Pa ne misli valjda neko da će se država odreći akciza koje danas postoje na gorivo..!? Ni na plin isprva nije bilo akciza... pa eto čim se malo omasovilo, opaa evo ga..
Razvoj baterija? Pa one su se sasvim uredno razvijale i pre upotrebe na e-vozilima.silno gresis, siiiilno
Zapravo od pojave e-automobila nije se nista revolucionarno desilo u tom pogledu.mislim da nisi u toku sa baterijama zadnje 2 godine
Što se tiče opaske da će proizv.struje povećavati kako se broj e-automobila bude povećavao...hm..eh, tu je tek nastao problem, naspram koga sve dosada rečeno zvuči tek kao dečiji vrtić...
U Nemačkoj npr ukinute su sve nuklearne elektrane za proizvodnje el. energije iz ekoloških razloga (sindrom Fukošima). Zatim su ukinute sve/ili skoro sve, elektrane na ugalj (opet iz ekoških razloga),pa vidi, ista ta nemacka moze sutra da odluci da vrati nuklearke ako ne zeli da zavisi od struje iz francuske, sa druge strane francuzi spustaju cenu svoje struje iz nuklearki da bi je prodavali drugima i obeshrabrivali druge da prave svoje... svaka ta odluka se po potrebi promeni ... da ne pricam da i dalje postoji realna sansa za rat u evropi posle koga se sve to mnogo lako izregulise, da ne kazem da je dovoljno sada da izregulisu ukrainu i od nje naprave deponiju koju su hteli da prave u srbiji jer kada imas unistenu zaduzenu zemlju to je tvoja prcija moz radis sta oces... tako a ce npr secnu deo za svoju proizvodnju hrane, secnu deo za otpad i ostalo nasele viskom neradnika koje su uvezli ovih 10tak godina
a prednost je data Elektranama na plin, jer su one ekološki prihvatljive.
Medjutim plin su sami sebi precvikali, a proizvodnja na tečni plin im se ne isplati jer se ispostavilo da je preskup, tako da i od toga tanka fajda.
To ih nije omelo da sami sebi čestitaju kako su uspeli da se otrgnu od plina nekih mrskih država te da su golem posao završili za gradjane EU.
A vetro parkovi na koje su date milijarde podbacuju zadnjih ˝nekoliko godina˝, jer vetar ili nije duvao onoliko koliko su oni planirali ili je duvao na način na koji oni nisu očekivali.AFAIK problem sa vetroparkovima nema veze sa planiranim duvanjem vetra vec sa kvalitetom glavnog lagera na propeleru, ako je jak i tezak traje ali je efikasnost mala, ako je lagan i efikasan raspadne se pre planiranih 20 godina exploatacije ili tako neka prica, no stvarno se u vetroparkove ne razumem ni malo, imamo mi ovde @oldtimer-a koji o tome moze da napise roman
Naravno u Aziji , Americi i drugde po svetu ni najmanje ne žure sa ovakvim ishitrenim odlukama.
Ali prosto je... ako napraviš uzastopce 10 loših odluka - biće posledica.pa EU za sada vode birokrate koji su debili, ja sve ovo gledam kroz proizvodjace automobila, ne kroz EU biroklratiju, proizvodjaci znaju tacno sta rade i koji im je plan narednih 50-60 godina a EU birokrate tu samo rade sta im plate da rade... i zato kazem da izvor struje nije problem jer ako struje bude trebalo struje ce biti i ti isti EU birokrate ce reci "ma ugalj je u stvari do jaja" ili "nuclear is safe" ili stagod i napravice izvore potrebne onima koji ih placaju
Generalno raduje me ako je sve ovako kako si napisao u vezi baterija, bar što se tiče trajnosti.
Na običnoj šrafilici npr. litijum jonske baterije posle 5-6 god intenzivne upotrebe obično su zrele za zamenu (prosto otkažu).velika razlika u kvalitetu ... za pocetak pogledaj ovako, liio baterija na bosch minijaturnoj srafilici radi vec 5 godina i mozda je izgubila 5% kapaciteta, radi ko prvi dan, sa druge strane vrlo slicna baterije od "lidl" srafilice posle godinu dana nema ni 50% kapaciteta i sto je mnogo gore nema ni 30% max struje koju moze da da iliti za srafilicu je kanta, moze da se iskoristi za neku lampu i slicno ... makita 18V baterija (blower, usisivac, jos neke spravice) posle 3 godine i dalje preko 95% originalnog kapaciteta (a koristi se non stop) dok einhell baterija (4x jeftinija pa ih koristim u makita spravama sa adapterom) posle godinu dana - kanta ... tako da, ocigledno ima baterija i baterija
Druga je recimo cena.pa sad, pitanje opet .. cena, evo nasa drzava, koja je jedna od najgorih na svetu, ti za hibrid daje 2500eur subvenciju, to otprilike pokriva razliku u ceni hibrida u odnosu na obican auto, norvezani su davali 15keur subvencije, mnoge evropske zemlje 8 do 12k eura subvencije ... tako da je to sto su skuplji reseno ... kod polovnih tih 20% razlike vise ne postoji ... sada su malo po....e cene polovnih automobila zbog problema sa delovima tako da sada to nije normalno stanje ali u normalnom stanju polovnjaci na struju i hibridi idu slicno kao obicna sus kola ... punjenje na autoputu ... pa sad, jeste, ali sa druge strane na pun .!. mesta imas punjenje dzabe, u garazama, na parkinzima... imas dedicated ostavljena mesta za zelena kola ... eno u madjarskoj uvek ima slobodno mesto za parking sa punjacem (dzabe) a za obicna kola nema mesta ko ni kod nas .. tako da ako uzmes da na brdo mesta mozes da punis auto bedza to sto je na autoputu malo skuplje je realno kazna sto nisi planirao kako treba
Automobile na baterije morate platiti bar 20-30% skuplje, a takodje i punjenje na autoputu je oko 20% skuplje.
Treće, kada bi neko nekim magičnim štapićem sve automobile sa unutrašnjim sagorevanjem besplatno pretvorio u električne, ne bi bilo dovoljno struje za takav prelaz.
El. sistem ni jedne države na svetu to ne bi to mogao da podnese. Bar tako tvrde oni koji bistre ovu problematiku, pa im valjda treba verovati.
Četvrto, kad se zna kako se proizvodi litijum, pa i el.energija uopšte, postavlja se pitanje da li je tu u konačnoj sumi količina zagadjenja veća ili manja.nebitna je tu ekologija... cela prica sa strujom i kolima nema veze sa ekologijom, to je jedan od nacina da se progura i napravi interesantnim ali je nebitno realno... dodatno nove baterija bazirane na natrijumu ce biti mnolgo bolja prica za automobile, novi motor na amonijak kao agregat ce verovatno zameniti dizele i benzince... ne moze zagadjenje da bude manje ako ti pravis struju od blata nikako ali postoje resenja... fora je samo ugurati tehnologiju i posle stvari idu skroz drugacije
Peto, tu je još i pitanje autonomije koje je u proseku negde oko 300-350km...i tako... pitanje stiže pitanje.
Šta znam, po meni sve je ovo trebalo da sačeka neku sledeću generaciju baterija.ne
Slažem se Arhi ovo za vlasničke automobile. Takvu informaciju imam i ja od jednog dela ljudi koji kroje automobilsku budućnost.
Malo mi je žao, ali dok se dođe do toga baš masovno, verujem da mi vožnja neće biti prioritet u životu.
A taj princip rada je kao kod dizel lokomotiva ako ne grešim?lokomotive koriste elektricne motore zato sto su mnogo laksi za kontrolu pri malim brzinama, imaju veci torque, bolju kontrolu (klizanje i slicno) i ne zahtevaju kvacilo koje u slucaju voza prilicno nema smisla
Ja sam se još davno pitao da li je taj način efikasniji od klasičnog prenosa.
Posle nekoliko stotina hiljada km na dizelu uglavnom, ovih dana prelazim na Plug In Hibrid pa ćemo videti.
A sto se tice auta, ja sam generalno skeptican prema baterijama..
Sve je to ok dok je novo.
A sta kad bude polovno. Kome to posle prodati ako neko sracuna da ce baterije da ga kostaju vise nego taj polovan auto. O tome niko ne govori. Po netu ima masa snimaka gde ljudi u revoltu unistavaju svoj auto, jer niti se njima isplati da kupuju nove baterije, niti neko drugi hoce u takvom stanju da kupo taj auto.
Koliko ja vidim, ide se na to da se unisti trziste polovnih automobila, pa da ti kad izgustiras jedan kupujes odmah nov auto, bez da prodas stari.