Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Teme - Zoran Rodic

Stranice: [1] 2 3 4 5 ... 25
1
Ulična i urbana fotografija / Enlightenment
« poslato: Jul 03, 2018, 06:03:29 posle podne »
Tre Torri by Zoran Rodic, on Flickr

Enlightenment by Zoran Rodic, on Flickr

2
Ulična i urbana fotografija / Minimalizam
« poslato: Jun 01, 2018, 09:32:26 posle podne »
Resavska 25 by Zoran Rodic, on Flickr

Contrast by Zoran Rodic, on Flickr

3
Ulična i urbana fotografija / Jutro, sasvim uobicajeno
« poslato: Maj 31, 2018, 08:40:48 posle podne »
Be careful by Zoran Rodic, on Flickr

China Town by Zoran Rodic, on Flickr

The Dark Knight by Zoran Rodic, on Flickr

4
Cafe pcfoto / PREMEŠTENA: Canon par hiljada
« poslato: Februar 26, 2018, 09:58:36 pre podne »

5
Foto-Informator / Beogradska Foto berza 10. decembar 2017.
« poslato: Decembar 04, 2017, 05:00:48 posle podne »

ДОРЋОЛ PLATZ, Dobračina 59b
10. decembar 2017.
Nedelja 12-17h


https://goo.gl/maps/twVB6WDEtFG2


6
Foto-Informator / Beogradska Foto berza 8.10.2017. Dorcol Platz
« poslato: Oktobar 02, 2017, 11:10:21 pre podne »
ДОРЋОЛ PLATZ, Dobračina 59b
08. oktobar 2017.
Nedelja 12-17h


https://goo.gl/maps/twVB6WDEtFG2


7
Cafe pcfoto / Pa realno... sta ce ti fotoaparat?
« poslato: Avgust 03, 2017, 12:08:57 posle podne »
ODLUKA O DISKVALIFIKACIJI ZBOG KRŠENJA AUTORSKIH PRAVA

Posle niza ozbiljnih sumnji da, članica FSS Željka Gavrilović, iz Valjeva, na međunarodne izložbe fotografija pod svojim imenom šalje radove drugih auora, da na svojim samostalnim izložbama takođe izlaže i svojim imenom potpisuje tuđe fotografije, kao i da je njena kolekcija za zvanje Foto-amater I klase FSS imala više radova koji su autorsko delo drugih, Foto-klub Kragujevac sproveo je proveru svih radova Željke Gavrilović koji su u poslednje vreme primljeni na izložbama u organizaciji Foto-kluba Kragujevac.

Ustanovljeno je sledeće: http://fotoklubkragujevac.com/?p=6050

8
Ostala oprema / Torba - kozna
« poslato: Jun 22, 2017, 12:36:13 posle podne »
Neko je nekada ovde okacio neki linkic za ovakvu torbu. Ima li neko kakav info gde ovo kupiti?

10
MILC fotoaparati / Fuji X-T20
« poslato: Maj 02, 2017, 03:14:37 posle podne »
Posmatranjem palete Fuji mirrorless fotoaparata, uviđamo da je ona pažljivo skalirana i da su razlike između postojećih modela više nego primetne. One će se ogledati u ceni, završnoj obradi, ergonomiji, tražilu, brzini rada i sl. ali ćemo konstatovati da nema odstupanja po pitanju kvaliteta izlaznog rezultata, odnosno izbora senzora. Fuji kontinuirano dopunjava svoju ponudu, pa smo tako 2015. imali prilike da upoznamo Fuji X-T10, koji je svoje mesto pronašao u nekoj višoj srednjoj klasi, iznad Fuji X-E2 a ispod Fuji X-T1 modela. Njega je krasio izrazito retro vizuelni identitet, dok se ispod ’’haube’’ nalazio standardni 16,7 mpx APS-C X-Trans CMOS II, koji je bio osnova za celu jednu generaciju Fuji mirrorless fotoaparata. Na neki način, Fuji X-T10 je zaokružio jednu celinu i stavio tačku na taj senzor, otvarajući put novim iteracijama u tada već jasno formiranoj ponudi. Novi ciklus je započet sa Fuji X-Pro2, a zatim sa Fuji X-T2 modelom, koje krasi novi 24.3MP X-Trans CMOS III senzor. Fuji X-T10 se polako povlači sa polica i rafova, a na njegovo mesto dolazi Fuji X-T20, kome je opet namenjeno mesto  ispod flagship modela, kao što su X-Pro2 i X-T2, što ga čini zanimljivim onima koji nemaju izraženu potrebu za top klasom, ali i bez želje za kompromisom po pitanju kvaliteta izlaznog rezultata.>>> nastavak na blogu



11
MILC fotoaparati / Fuji X-A10
« poslato: April 05, 2017, 11:39:02 posle podne »
Duboko sam ubeđen da je praćenje oznaka najnovijih modela fotoaparata prilično zamoran posao, i da je mogućnost zbunjivanja skoro izvesna. Oni koji to malo pomnije prate, nekako drže korak i malo ređe upadaju u konfuziju, što ne znači da se ne dešava. Fuji se prilično iskristalisao sa klasama svojih fotoaparata, kroz X-A, X-Pro, X-T, X-E oznake, pa su i oni nekako postali lakši sa pamćenje i klasifikovanje. Međutim, ako i ostali brendovi imaju sklonosti za rikošetiranjem brojevima i oznakama, zašto bi Fuji bio izuzetak? Probaću da krenem od početka, odnosno od Fuji X-A1 modela, koji spada u kategoriju jeftinijih entry level mirrorless fotoaparata. On je predstavljen 2013. da bi svog naslednika dobio početkom 2015. godine. Možda će vas iznenaditi informacija da je ova klasa zapravo pun pogodak Fuji kompanije, jer je pomenuti X-A2, primera radi bio najprodavaniji mirrorless na Tajlandu iste te godine, i da je potukao kompletnu konkurenciju Canon + ostali, bilo da su dSLR ili mirrorless modeli u pitanju. On se razlikovao od ostatka Fuji X ponude, jer X-A senzori poseduju klasičnu Bayer matricu, umesto njegove varijacije u vidu X-Trans matrice. Logično, Fuji se ne odriče zlatne koke i predstavlja Fuji X-A3 model koji zaista ozbiljno odskače od prethodnika. Fuji X-A3 zadržava Bayer matricu, ali ide na 24 megapiksela, koje krase najbolje Fuji mirrorless modele. Fuji X-A3 je predstavljen u avgustu 2016. godine, a svaka logika bi vodila ka nekom budućem X-A4 modelu, sa nekom vremenskom distancom od godinu dana kasnije. Međutim, u decembru 2016. Fuji predstavlja X-A10 kojeg opet krasi senzor sa Bayer matricom, ali sa 16 megapiksela. Zašto X-A3 nije X-A10, već obratno… ostaće nejasno. Kako bilo, ispred nas se nalazi entry level mirrorless, koji beleži odlične prodajne rezultate, jer će u odnosu na bilo koji kompakt ponuditi znatno veći i ozbiljniji senzor kao i mogućnost izmene objektiva. Još ako na to dodamo ono što na zapadu zovu ’’ selfie-friendly’’ fotoaparat, onda i nije čudo što je ovaj model prilično popularan. Eh da, pomenuću i to da se ovaj model ne prodaje u Japanu, tako da će to biti još jedna zanimljivost vezana za ovaj fotoaparat. Nešto slično je radio i Canon sa nekim svojim Eos M modelima, koje nije prodavao u SAD. >>> nastavak na blogu


12
Foto-Informator / Beogradska Foto berza 9.4.2017.
« poslato: April 04, 2017, 09:26:07 posle podne »
U Mikser House-u će se u nedelju, 9. aprila 2017. od 12 do 17 časova održati Foto berza, prodajna izložba foto opreme i mesto susreta svih zaljubljenika u fotografiju.



Posetioci berze će imati priliku da vide i kupe široki asortiman nove i polovne foto opreme, kao i studijske rasvete, antikvitete i kolekcionarske primerke.

Mikser House
Karađorđeva 46


13
Ostale teme / Light Meter
« poslato: April 01, 2017, 12:30:35 posle podne »

14
Foto-Informator / Veceras (20.2.2017) RTS 2 u 23.00 - Salt Of The Earth
« poslato: Februar 20, 2017, 07:32:02 posle podne »
Dakle, iskreno preporucujem da pogledate ovaj film. Mozda je pomalo razvucen na pocetku... ali je sve bolji sto se ide ka kraju. A kraj nije kraj, ako nije odgledan pocetak :) :)

Izvanredna prilika da se malo bolje upoznate sa ovim vrhunskim fotografom https://en.wikipedia.org/wiki/Sebasti%C3%A3o_Salgado

15
Foto-Informator / Nikonos - podvodni fotoaparat, a ne Grčko ostrvo
« poslato: Februar 18, 2017, 08:30:21 pre podne »
... Kada pomenemo podvodna istraživanja, prvo ime koje nam pada na pamet je Jean-Yves Cousteau, koji je i sam nekoliko puta bezuspešno pokušavao da konstruiše kvalitetan podvodni fotoaparat. Takav fotoaparat bi trebao da izdrži pritisak na dubini od 60m, i pritom ostane funkcionalan. Pokušaji da se napravi takav fotoaparat, nas vraćaju u 1856. godinu kada je William Thompson napravio prvu fotografiju ispod vode. Međutim, ona nije napravljena tokom ronjenja već je kamera spuštena na morsko dno (6m), a zatvarač se aktivirao ’’daljinskim’’ putem iz čamca koji je bio usidren iznad njega. Prva fotografija koja je napravljena od strane ronioca, datira iz 1893. godine i za nju je zaslužan francuski biolog Louis Boutan. Ozbiljnija priča se svela na Calypso, za čiji razvoj je zaslužan Jean-Yves Cousteau, a koji je 1960. predstavljen od strane francuske kompanije Spiro-technique. Calypso-phot je radio je sa sledećim objektivima: SOM Berthiot 1:3.3 f=28, SOM Berthiot 1:3.5 f=35 i Angénieux 1:2.8 f=45mm. >>> nastavak na blogu ...


16
MILC fotoaparati / Da li su dimenzije fotoaparata zapravo, najbitnije?
« poslato: Februar 04, 2017, 10:16:59 pre podne »
Prepoznati šansu za novi početak u svetu foto industrije, jeste prava vrednost. To je onaj momenat kada veliki igrači u inerciji cede i poslednju kap iz aktuelnih tehnologija, dok ovi drugi pokušavaju da budu korak ispred u nadi da će ovaj pogoditi smer kojim će se dalje ići. Sa druge strane, veliki igrači moraju opreznije ulaziti u nove koloseke jer kada se njihova mašinerija pokrene, teško ju je zaustaviti. Tokom poslednjih dvadesetak i više godina, imali smo prilike da vidimo dosta kompanija koje se nisu snašle u nadolazećim vremenima, i koje su ostajale zatečene novim tehnologijama. Pojava digitalnog senzora, jeste u pravom smislu te reči – revolucija, a njih nemamo baš tako često. Ma koliko je ona bila velika i očigledna, neki se ipak u njoj nisu snašli već su ostajali ukopani u mestu, čekajući da ona propadne i da se rolna filma vrati na velika vrata. Drugi opet nisu imali dovoljno hrabrosti (čitaj, novca) da investiraju u budućnost, pa smo vrlo brzo dobili prilično čist teren kojim su dominirali Canon i Nikon.

Minolta je mrtva, živeo Sony!

Minolta je upravo jedna od onih koji se nisu snašli u novim vremenima. Sony je procenio da će preuzimanje jedne takve kompanije, omogućiti brži start nego da su krenuli od apsolutne nule. Emocijama nije bilo mesta, pa su nastupile nužne promene za koju Minolta nije imala snage, pa čak ni dovoljno resursa. Ta odluka se pokazala ispravnom, pa smo za manje od decenije dobili značajnog igrača na ovom polju, koji dominira kako proizvodnjom senzora tako i milc fotoaparatima. U najkraćem, dobili smo brend koji ozbiljno diktira nove standarde. Na početku to ne beše tako, jer je od aduta imao A mount u zaostavštini (od Minolte) i jaku želju da postane ozbiljan dSLR igrač. I ko zna kako bi cela ta priča ispala, da se neko nije dosetio da ozbiljnije progura priču sa izbacivanjem ogledala.
 
Izbacivanje ogledala nije revolucija, ali će na kraju ispasti kao jedan od važnijih događaja u svetu foto  industrije. Gledajući tako, reklo bi se da je Olympus spasio Sony od sigurne propasti. Vođen logikom svog opstanka, Olympus je nehotično spasio niz drugih kompanija. Kao većina drugih, nije imao nikakvih ozbiljnijih šansi u ’’atletskoj’’ disciplini u kojoj su učestvovali Canon i Nikon. Ostajući u atletici,  oni odlučuju da promene disciplinu, u kojoj će biti dominantni. Bazirano na rešenju iz 2004. i Epsonovim modelom R-D1, Olympus je iskristalisao novi-stari koncept u digitalnoj formi. Izbacili su ogledalo, optičko tražilo, smanjili registar distancu, promenili bajonet i krenuli put razvoja onog sto danas zovemo MILC (Mirrorless interchangeable lens camera).>>> nastavak na blogu



Nekome sine ideja, a nekome samo sijalica

17
Objektivi / Canon EF 50mm f/1.4 USM - stize zamena
« poslato: Januar 31, 2017, 12:13:13 posle podne »
Eto dodje i taj dan... doduse, jos nije... kazu da ce krajem godine
Prodje 25 godina, kao dlanom o dlan :)

http://www.canonrumors.com/canon-ef-50mm-f1-4-micro-usm-finally-coming-cr1/

18
Fotografske tehnike i softver / Iridient za Windows
« poslato: Januar 28, 2017, 08:29:53 posle podne »
Ok... hajde da bude na jednom mestu, pa kome se posreci da pokrene ovu verziju, neka napise utiske
http://www.iridientdigital.com/

sto se mene tice


19
MILC fotoaparati / Fuji X-A3
« poslato: Januar 28, 2017, 01:24:43 posle podne »
Nekako smo već navikli da svakodnevno čitamo kako su mirrorless fotoaparati na najboljem putu da sahrane dSLR koncept, još koliko do kraja (neke) godine. Kako idu stvari na tom polju ipak nije tema ovog teksta, ali bih primetio da je vrlo malo analiza koje se bave uticajem mirrorless koncepta na kompaktne fotoaparate. Dobar kompaktni fotoaparat ima svoje prednosti, ali šta u slučaju kada se cenovno poklopi sa nekim mirrorless modelom koji poseduje APS-C senzor? Takve, pristupačnije mirrorless modele možete upariti sa nekim prajmom-palačinkom ili jeftinijim kit objektivom. Uvek možete naknadno dokupiti i neki vrhunski objektiv ili čak možda i adapter, pa se beskrajno igrati sa starim manuelnim objektivima. U svakom slučaju, sve ima svoje prednosti i mane, ali moramo priznati da se ova dilema javlja sve češće. Fuji X-A3 je upravo takav fotoaparat, koji sa punim pravom može poneti status entry level mirrorless-a. Imamo prilike da ga vidimo u trećoj generaciji, koja značajno ne odstupa od osnovne ideje po pitanju Fuji X-A vizuelnog identiteta.>>> nastavak na blogu


20
Ostala oprema / Fujifilm EF-X500
« poslato: Januar 24, 2017, 09:58:52 posle podne »
Neću licitirati brojem profesionalnih fotografa koji koriste Fuji X sistem, i uopšte brojem onih koji sa takvom opremom dokumentuju venčanja ili se bave modnom fotografijom. Činjenica je da takvih ima i da im je nedostajao jedan ozbiljan blic, koji bi se osim zavidnih karakteristika i vizuelno upario sa Fuji mirrorless fotoaparatima, bilo da je u pitanju APS-C ili Medium format senzora. Na kraju krajeva, bilo je vreme da se paleta opreme u vidu odličnih fotoaparata i objektiva upotpuni sa jednim ozbiljnim blicem, a EF-X500 je upravo takav. >>> nastavak na blogu


Stranice: [1] 2 3 4 5 ... 25