Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Teme - lancia88

Stranice: [1]
1
Portreti / Po prvi put pred objektivom...
« poslato: Novembar 05, 2011, 10:22:30 pre podne »
Pozdrav,

Dragana, Gaga, prvi put se fotografisala studijski. Meni je bilo prijatno iznenadjenje kada sam saznao da se zapravo spremala, gledala tudje slike, poze, citala o sminkanju i slicno. Sasvim je normalno da se to skroz pozitivno odrazilo na celu seansu, a neki izbor slika sam napravio i ovde, jer je stranica na kojoj su objavljene teska preko 40 fotki, a to bi bilo bas, bas previse za temu ovde :)













Osvetljenje nije bilo u punoj formi, odnosno fotografisanje se desavalo u jos nepotpuno funkcionalnim uslovima, ali ne verujem da se to primecuje na fotografijama. Radjeno je sa dve glave i jednim softbox-om, odnosno gridom, jednom zilbericom, matorim 5d i fantasticnom Sigmicom 50mm 2,8 macro ( http://pcfoto.biz/sigma-50mm-f28-ex-dg-macro ). Sve fotke su skroz ostre na 100% kropu, ali to je i inace moj standard kod objavljivanja fotki, sem nekih landscape fotki kojima bas takva ostrina nije bliska stvar. Ovime me zarazio Storm, pa ako neko ima primedbi na to, eto adrese za zalbe :)

2
Ostale teme / Stunt, motocikl koji ima jedan tocak viska...ocigledno
« poslato: Oktobar 18, 2011, 11:48:34 posle podne »
Pozdrav,

nista nevidjeno, ali zanimljivo u svakom slucaju. Mozda se nekome i dopadne a ne moze da skodi...da se pogleda, mislim  ;D





Ako je nekom zanimljivije od dve karakteristicne slike, to je u dve teme kod mene, ali sve je prakticno slicno i maltene isto. Tematika je zanimljiva nekom drugom citalackom miljeu, a sa fotografskog aspekta meni je interesantna zbog rekordnog broja omasenih fokusa u ovoj godini. Tu sam negde i sa makro fotkom kada duva vetar, ali za neke (jace) grudi, stunt odnosi laskavu titulu naj-promasaj-fokusa. Da, ima to svoje razloge, ma koliko nekada i sam razne stvari pokusavao i uspevao na motoru, ovde se prkosi poznatoj fozici i tesko je ispratiti pokret, posebno neki neocekivan, i najverovatnije mi ruka krene ka pretpostavljenom polozaju u zelji da fokusom postavim "zasedu", kad ono - medjutim. Bas sam se nabrisao slika...

3
Ostale teme / Decak i kanu
« poslato: Septembar 26, 2011, 11:27:36 pre podne »
Pozdrav,

evo necega od letos, zanimljivo mi je bilo sve to fotografisanje na jezeru i trka sa vremenom da uhvatim zadnje zrake zalazeceg sunca. Mislim, model moze, zavesla decko i ocas posla promeni pozociju, kod mene problem sa elektromotoricem koji gura camac...pa onda postavi se ovako, ne, vrati par zaveslaja...ali ne tako par zaveslaja, vise da sunce bude sa strane, ma, ne, ne...ok, nema veze, hajde ovako cemo...dooobro...hajde sad jos malo na levo zaveslaj....itd. :)

Kad se samo setim  ;D







Jos ponesto moze da se vidi na http://lancia88.blogspot.com/2011/08/foto-album-decak-kanu-i-voda.html ali mislim da je ovde ono sto sam hteo da pokazem...i ispricam usput, jelte :)


4
Ostale teme / Moto-sport, moj prvi put...
« poslato: Septembar 24, 2011, 11:19:32 pre podne »
Pozdrav,

iako sam sa i u motorima vec pomalo zastrasujuce 3+ decenije, nisam do sada slikao trke. Naravno, opravdanje je uvek da su mi se tek sada sklopile kockice, jer da bi nesto slikao, moras da prestanes da vozis pa da slikas druge, moras da zavolis aparat pa da slikas njime, a kada udjes u godine da mozes sve to, onda nastaje problem kako sebe naterati da povedes iza sebe sporim tempom na dalekom putu mali konvoj buducih motociklista i fotografa. Elem, prethodne subote bas to se i desilo, sve su se te kockice poklopile. Moji decaci su se pokazali kao solidni motociklisti, a nisu losi bili ni kao fotografi. Sto se mene tice, povukao sam se bez gubitaka, znaci da se jos nekako odrzavam na motoru, a kakav sam kao fotograf bio, procenite sami:







Da ne bih dalje smarao temu sa mozda neinteresantnim motivima, zadrzao bih se samo na fotografskom aspektu ovde, a koga interesuje nesto vise, svakako moze videti na mom Blogu o tome, u temama o treningu iz koje su ove fotke i o trci koja ce verovatno veceras biti okacena.

Koristio sam standardnu opremu, 5D i 70-300 IS, prvi bez oznake MkII, drugi bez oznake L....sta da se radi, jelte :)
Nisam koristio ni monopod ni stativ, stativ nisam poneo racunavsi da je monopod uvek samnom, kao sto je jeste, ali u gepeku kola, a isao sam, pogadjate, motorom...eto...zato nisam imao ni jedno ni drugo. Ipak, poludrhtava ruka solidnom uspesnoscu zamenila je cvrste oslonce, zahvaljujuci svojim visegodisnjim vezama mesto za fotografisanje nije bilo problem, ali obuka decaka koji su prvi put uopste bili na trkama a kamoli ih slikali, nosila je probleme upravo sa pozicioniranjem za fotkanje. Ipak, mesta su bila dobra, nervirale su me ruzno razbacane sigurnosne kule od rabljenih guma koje su kvarile ambijent, ali prezivelo se i sa time. Rezultat je tu, ocenjujte ga slobodno, posebno oni koji su fotkali vec slicne stvari.

5
Ostale teme / Koncert Nevernih Beba
« poslato: Septembar 01, 2011, 10:38:21 pre podne »
Pozdrav,

dugo me nije bilo, kupovina i uredjivanje stana uzeli su danak i veci od planiranog, i tek kada vidim ovaj forum (sada je glupo reci da je omiljeni kada je jedini koji volim da posetim), jasno mi je koliko propustam. Nisam ispustio aparat iz ruku, naprosto vise ne idem na internet, slabo gledam televizor i slicno, nesto se opako prekrenulo kod mene :)

Ipak, u Boru na samom pocetku godisnjeg, nagazim na Neverne Bebe i fantastican koncert. Da ne pricam sad kako, nije ni bitno, te fotke su malko atraktivnije za nekoga od uobicajenog i red bi bio da podelim poneku i sa ostalima ovde:













Eto, ostatak je, kao i uvek, na mom blogu, za slucaj da nekoga zanima i izvestaj sa koncerta, iako mislim da su za ovaj forum ipak dovoljne fotke. Mrak kakav se i ocekuje od koncerta na otvorenom, solidna udaljenost, 70-300IS na maksimalnom zumu uglavnom, sve sto 5D moze da iscupa sa visokim ISO-om i ogromno autorovo iskustvo sa koncertima u kome je ovo prvi po redu doveli su zajednicki do ovih fotografija :)





6
Priroda, pejzaži / Setnja Kalemegdanom, stare slike, novi potpisi :)
« poslato: Februar 19, 2011, 10:59:00 pre podne »
Pozdrav,

posle jednog Boletovog komentara, osetio sam svojevrsnu obavezu da pruzim jos koju fotkkoja bi bila mozda zanimljiva, a na kraju sam i poklekao pred sve brojnijim kritikama na moj potpis, pa...tako, eto...:)

Evo i poneke fotke sa Kalemegdana, ostale su na standardnom mestu, kao sto rekoh, posebno zbog Boleta postavljene:







Motivi su vec vise puta vidjeni, tesko da tu ima neceg novog, ali mozda nekome bude lepo pogledati, a mozda nekome i inspiracija da i sam proseta aparat put Kalemegdana.

7
Priroda, pejzaži / Borsko jezero
« poslato: Decembar 31, 2010, 12:34:50 pre podne »
Pozdrav,

oni koji me znaju nece se zacuditi sto sam bas za Novu godinu objavio svoje foto-utiske o Borskom jezeru jer to je vec godinama moje najdraze skloniste od ove gradske ludnice bez koje jednostavno ne mogu :)

Evo poneka fotkica odande koja mozda zasluzuje da se nadje na forumu:



ili mozda ovako nesto:


K'i sa Aljaske direktno :)




8
Priroda, pejzaži / Resavska pecina
« poslato: Decembar 17, 2010, 05:32:04 posle podne »
Pozdrav,

nisam odavno kacio fotke i mozda cu sada uspeti da lalse to uradim linkujuci ih sa bloga ovde, reko', da mozda sa iskusnijima pretresemo problematiku slikanja u teskim uslovima kakvi vladaju u pecinama. Ovde su fotografije iz Resavske pecine i u nju sam isao opremljen Stormovim savetima koji su ukljucivali monopod i blic i nesto se dobilo, ali ja jos uvek nisam zadovoljan. Sve sam radio sa 5D i 17-40 sa monopoda uz asistenciju blica, pa ipak... Voleo bih da neko sa iskustvom fotografisanja ovakvih stvari da svoj sud, malko proanaliziramo probleme itd.







Ostale slike ili ako nekoga zanima turisticki, nalaze se na stranici http://lancia88.blogspot.com/2010/12/objektivom-po-srbiji-resavska-pecina.html
ali meni su se ove linkovane fotke ucinile pogodnim za malko analiziranja. Na njima se uocava potencijal i neiskoriscenost tog potencijala pa mozda moze neka rec od nekog strucnijeg?



9
Ulična i urbana fotografija / [Objektivom po Srbiji] Sabac, malo arhitekture
« poslato: Oktobar 08, 2010, 12:05:16 pre podne »
Pozdrav,

eto tako, kada covek krene uzvodno Savom od Beograda, cekaju ga interesantni motovi za slikanje sa obe obale. Na desnoj obali naici cemo na interesantne motive ostruznickih splavova i kucica pored vode, zatim poluseretski nakrivljene kuce na Umci (znate onaj oglas sa vrha klizista - Prodajem kucu na Umci, malo presla), bombardovanjem razvaljenu fabriku u Baricu, Obrenovac, Skelu, Usce, ogromnog zagadjivaca TENT (Termo elektrana  N.Tesla u prevodu), parce Debrca i najavu Prova, ali svakako je da do prave urbane atmosfere nece stici ne pruzi li se jos korak dalje...tik iza spomenika Misarskoj bici, na desnoj obali Save zalegao lenjo Sabac i - ne mrda.

Ko, sta, kome, cemu, ali ne moze se poreci da u Sapcu ima svega sto treba jednoj svetskoj kladionici. Svakodnevno se covek moze kladiti da li mu je auto legalan ili nije, zatim hoce li mu oduzeti auto u prvoj ili drugoj polovini godine, pa onda neko vezano kladjenje - da li ce posle oduzimanja i sam da zavrsi u policiji ni kriv ni duzan (to mu dodje kao iz keca u X valjda) i tome slicno. Kanda postoje za sve vrste kladjenja dobre partije i izazovi.

Elem, ako nekim slucajem nemamo ama bas nikakve veze sa vozilima iz Sapca (a to covek uglavnom ne zna, odnosno sazna na bolan nacin), onda deluje da Sabac i nije neka interesantna destinacija. Da li je bas tako?

Pokusacu u par fotkica da docaram kako to izgleda kada covek nema problema iz prvih pasusa a ipak se nekim cudom obreo u Sapcu na Savi...makar i da se samo seti kako je nekad voleo, jelte... ;D

10
Pozdrav,

da nastavimo dalje sa setnjom po Srbiji i vidimo sta bi sve moglo da bude interesantno za obici i slikati...a toga ima napretek. Legendi? E tek legendi ima napretek po ovoj nasoj Srbiji, imam utisak da nijedno mesto nema pravo da postoji ako ne cuva duboko u sebi bar jednu legendu sa najmanje dve-tri njene verzije.

Ipak, kada se u legendu utkaju i istorijske licnosti, onda legenda postane dovoljno zanimljiva da vredi sesti na motor...ili u kola u krajnjem slucaju...pa zajezditi put te legende i pokusati razaznati onaj prefinjeni trenutak u kome istorija postaje legenda i obrnuto..ono gde legenda dira istoriju. Ko ume da uziva, itekako moze da nadje sebi zadovoljstvo u tom koketiranju izmedju istorije i legende, to je mozda i najlepsi deo svake legende...i svake istorije.

Kazu da na svako Preobrazenje, Sveti Stefan Prvovencani pusta dusu Bogdana Dundjerskog da na svom konju Inkvizitoru pohodi  svoje imanje. Najcudnije u legendi je redosled ovog pohoda - prvo obilaze Inkvizitorov grob, eto.... Bogdan se nasloni na spomenik i osluskuje rzanje iznutra iz dubine, a Inkvizitor odlazi da oseti miris sena i znoj zivih konja na ergeli koja okruzuje imanje. Konji ne vide nista ali se uznemire bez nekog vidljivog razloga. Osecaju prisustvo velicanstvenog posetioca, pa se zbijaju u gomile iz strahopostovanja. Tada se Bogdan uvlaci u svoje poslednje odaje, obidje da vidi da li je sve u redu u kapeli u kojoj mu je telo skoncalo, proveri da li se kapela odrzava, poljubi ikonu svetog Stefana na oltaru i uziva u uspomenama. Tako kazu....

A evo kako izgleda taj dvorac u kome je nastala, rasla i stasavala ovako lepa legenda:




11
Ulična i urbana fotografija / [Objektivom po Srbiji] Na sladoled u Sremske Karlovce
« poslato: Septembar 29, 2010, 04:42:20 posle podne »
Pozdrav,

eto, nekoliko uspomena da podelim sa ostalim forumasima vezanim za raznorazne putesestvije kroz Srbiju, pa mi se ucinilo da je ovako sasvim OK predstaviti i te radove i mesta u kojima sam boravio.

Sremski Karlovci su zasigurno jedan od najreprezentativnijih motiva za pokazivanje ali i fotografisanje kod nas. Ne mozemo reci bas da je rec o gradu jer velicina Karlovaca to ne dozvoljava, ali sasvim je izvesno da necemo pogresiti ako ih nazovemo jednom od najlepsih varosi Srbije. Nalaze se na nekih 70-ak kilometara od Beograda starim putem za Novi Sad. Kad smo vec kod Novog Sada, on je prakticno odmah  ïza coska" , prodje se samo malo lepih predela, jedna fantasticna crkva, Petrovaradin i preko Varadinske Duge stizemo u NS. Ipak, kad se dodje u Karlovce, zelja za nastavkom ka Novom Sadu prosto mora da se zagubi, a neretko i da se izgubi. Tako je, eto, sta da se radi. Ko skrene na semaforu u centar Karlovaca, tesko da ce krenuti bez uzdaha, tesko da nece zazaliti sto nije poneo aparat ili biti upravo presrecan jer, eto, ima aparat pri ruci.

Mesto je prakticno grupisano oko centralnog trga na kome se odrzava sve iole znacajnije u Karlovcima. Letos sam vodio jednu medjunarodnu moto-manifestaciju izmedju ostalog i u Karlovce, dozivljaj je obostrano bio nezaboravan: veliki broj uredno dovezenih i slozenih motocikala je bio dogadjaj i za Sremskokarlovcane ali ni Karlovci nisu nimalo zaostajali u impresioniranju motorista.

Sta je to tako lepo u Karlovcima?

Da pokusamo najpre sa slikom:


12
Priroda, pejzaži / Zasavica...iz vise uglova
« poslato: Septembar 17, 2010, 06:44:23 posle podne »
Pozdrav,

nisam siguran da svi ovde znaju odakle potice najskuplji sir na svetu, ali vecina zna da je taj sir od magareceg mleka i da kosta preko 1600 eura za kilogram...a u proizvodnji kazu da je to 25x40 pa plus zarada, sad, ako je verovati da toliko mleka treba za kilo sira i da toliko kosta litar mleka...no dobro, sve se to, ustvari, desava nadomak Sremske, odnosno Macvanske Mitrovice u parku prirode Zasavica.

Cega sev ima tamo, eh...za fotografski forum ja cu izdvojiti da ima interesantnih motiva za slikanje na sve strane pa naval'te, nije daleko, a nije ni skupo, ulaznica je 100 dinara recimo. Za te novce ste prepusteni sami sebi na imanju, ali vredi u svakom slucaju.

Pa da pogledamo malko sta se meni dopalo da slikam:


13
Makro i close-up fotografija / "Stotka" makro i prvi utisci
« poslato: Septembar 16, 2010, 11:04:39 pre podne »
Pozdrav,

vecina prisutnih ovde zna da sam posle godisnjeg poceo da razmisljam o makro masineriji na distanci od oko 100mm. U igri je bio pre svega Canon ali i ekvivalenti drugih proizvodjaca. Konacno, dileme su rasciscene u dovoljnoj meri da sam se odlucio za Canonov proizvod, a odluku je presudila i cinjenica od koga sam kupovao taj objektiv jer to je ispala prakticno nova stvar.

Odmah po kupovini otisao sam na vikend u istocnu Srbiju a pritom sam nameravao da isprobam makro osobine ovog objektiva. Sva moja isprobavanja ovog objektiva desila su se na prirodnom svetlu uz kombinovano koriscenje stativa ili "gadjanje" iz ruke kada stativ nije bilo moguce koristiti. Nazalost, monopod do danas nisam uspeo da nadjem, negde je zaturen....ipak, iako sam bio primarnim poslovima zaokupljen, nesto se uspelo uslikati, pa nekih odredjenih utisaka ima.



Pre svega da napomenem da sam, zavisno od raspolozive kolicine svetla eksperimentisao sa vise otvora blende, mahom velikih, a nastojao sam da kadriram tako da veliki otvor blende ima smisla, odnosno da pokupi i izvestan bokeh, odnosno da fokusna tacka u odnosu na ostatak kadra ima smisla u vizuelnom smislu. U odredjenoj meri trebalo bi da sam u tome uspeo, ali moja zelja da se isproba objektiv na najvecim otvorima blende naprosto nije imala alternativu.

Stoga se u exifu moze procitati da sam uglavnom koristio blende 2,8 i 4, redje sam isao na 7,1 ili 8, pa je mozda to i interesantno kod ovih primera koje cu okaciti. Naknadno cu u temi dodati i ranije primere drugih makro pokusaja, koliko da se sto temeljnije moze uporediti sve sto je neophodno pre odluke o kupovini ove nimalo jeftine stvarcice ako pricamo o hobiju.

Prvo slede i prvi pokusaji pri sasvim solidnim svetlosnim uslovima ali i mojim gotovo potpunim neiskustvom sa ovim staklom u makro podrucju.


14
Ulična i urbana fotografija / Mala foto prica o Silji i lopti
« poslato: Septembar 10, 2010, 10:04:34 pre podne »
Pozdrav,

ne znam gde bih tacno ovu temu, ali mi je nekako scenografija kompletno gradska i urbana, pa sam se odlucio za ovde. Naravno, premestanje je uvek OK varijanta ako uocimo sta prikladnije.

Elem, sinoc me u kurtoazno-poslovnoj poseti ona dvojica mapetovaca sa preko 4 metra ukupne visine gadno opljuju za lenjost da kacim fotke. Ja, sta cu...odlucim da nesto kao pokacim a najprikladiniji i najzgodniji mi se ucini mali sejsen sa jednim slatkim, ali potencijalno opakim modelom. U pitanju je Silja, jedna puka dobrica zarobljena u telu masine za komadanje, jedan takav lep ukras covekovog zivota da nisam siguran da li je to zacetnik nove vrste - Staford ENterijer  ;D

Silja radi od malih nogu, cuva dvoriste garaze od kojecega, preko leta najvise od muva i komaraca koje vija i na koje laje bez prekida, ali i od drugih intrudera kao sto je, recimo, lopta. Poigra se i on sa loptom ali odmah napravi faul i diskvalifikuje - loptu.

Dakle, kao sto rekoh, prava dobrica:


15
Objektivi / Oznake na objektivima i njihovo značenje
« poslato: Avgust 29, 2010, 11:35:17 pre podne »
Pozdrav,

nisam siguran da li negde postoji neki omalen vodic vezan za oznake na objektivima, ali sam sasvim siguran da bi to bila veoma, veoma korisna stvar za mnogo onih koji ili tek ulaze u svet SLR-a ili u njemu tek prelaze na full-frame format senzora.

Mene je svojevremeno zbunjivalo raznoliko oznacavanje kod raznih proizvodjaca, pa sam uspeo nekako da izbistrim da je kod Canona sustinska razlika uglavnom u dva slova: L i S. Prvo oznacava seriju koja predstavlja uglavnom najujednaceniji pod-brend u zoni proizvodnje objektiva i taj zastitni znak uglavnom sugerise kupcu da u toj seriji ima najmanje odstupanja od primerka do primerka, te da se proizvodi drze svojih propisanih standarda, a ti standardi su najvisi koje Canon sebi zadaje. Oznaka S znaci: ne kupuj ako imas Full-frame telo. Dakle, samo sa EF, bez dodatnog S.

Ipak, zbunjivanje je moguce lako i kod drugih proizvodjaca, recimo, oznaka G kod Nikona predstavlja ozbiljan i uglavnom neopravdan proces stednje u proizvodnji izbacivanjem prstena za rucnu promenu blende sa objektiva, dok ta ista oznaka G, predstavlja najbolje sto je Minolta mogla da proizvede, a Sony to kasnije prihvatio...srecom, inace bismo se i tu mucili. Opet, Sony brze-bolje usvaja na Minoltine principe i otuznu proizvodjacku praksu da napravi razlicite objektive za crop i za FF tela, pa otud i njegova nesrecna serija DT proizvoda, koja nije jasno naglasena ali je za alfe 850 i 900 tek nesto upotrebljivija nego EF-S za Canona...slicno kao i kod Nikona, mozes da nasrafis ali rezultati su isti kao da si na krop telu slikao.

Kod Sigme to zvuci nekako uredjenije, pa imamo oznake DC i DG koje oznacavaju format tela za koje je predvidjen objektiv (C za crop, G za FF), dok smo sa APO oznakom kudikamo zadovoljniji nego bez te oznake sa objektivima. Sad se tu vec mesaju i druge oznake, kao EX i slicno, koje kao da sugerisu - nemam pojma kako al' ovaj nam je objektiv ispao bas super.

Iako i kod Sigme postoji mnostvo zbunjujucih oznaka, kod Nikona (DX i FX oznacavaju formate ali tih oznaka vise nema nego sto ima po objektivima), Tamrona ili Tokine tek jako tesko mozemo prepoznati o kom se formatu radi. Nikon jako cesto koristi oznaku D na svojim objektivima koja nista od toga ne objasnjava, a neophodno mu je bilo i uvodjenje oznake AF-S sa naglaskom na zadnje slovo, da oznaci objektive koji se ne oslanjaju na motoriku fokusiranja u samom telu, obzirom da su otkrili rupu u saksiji svojom izuzetnom inovantnoscu i konstrukcijom serije osakacenih aparata kao sto su D40/40x/60 i time uslovili korscenje inace veoma dobrih aparata kupovinom AF-S objektiva da bi se postigao komfor autofokusa.

E sad, ima li neko ovde potkovaniji od mene da pokusa brend-po-brend da pojasni bar osnovne oznake a da to pritom bude sve na jednom mestu, makar za najkoriscenije brendove?

Na net-u ima kojekakvih oznaka, to stoji, ali nigde nema tako sublimirano na jednom mestu, na srpskom jeziku i objasnjeno sta u sustini predstavlja sta u realnom radu od svega navedenog. Pod ovim podrazumevam da, recimo, AF znaci autofokusne mogucnosti i to je prilicno jasno, ali, primera radi, sta u realnom radu znaci Aspherical, odnosno taj sistem nabijanja staklica i plasticni cilindar :)

16
Priroda, pejzaži / Dunav vidjen iz nesvakidasnjih uglova
« poslato: Avgust 18, 2010, 11:45:50 posle podne »
Pozdrav,

sad kad vec imamo taman-meru za velicinu fotografija, voleo bih da podelim neke svoje licne dozivljaje zabelezene objektivom i aparatom, uz par reci kako i zasto su nastali uopste.

Naime, voznja motorom kroz Srbiju pruza daleko vise mogucnosti za neke nesvakidasnje uglove slikanja od voznje automobilom, a daleko manje od voznje nekim letecim sredstvom, pa sad...sta je - tu je. Za sada cu prikazati samo one momente za koje je pored aparata zasluzan motor, i neka to bude ovaj put sa Dunavom kao motivom.

Dunav je jedna ogromna misterija cak i za one koji ga poznaju citav svoj zivot i neprestani je izvor divljenja i inspiracije u svakoj od drzava kojima prolazi. Moje vezivanje za Dunav uglavnom pocinje nizvodno od Srebrnog jezera i traje sve do Kladova, iako lepote Dunavu ne fali nigde zapravo. Otud je verovatno logicna ideja da pokusam da ga predstavim sto blize onome kako ga ja dozivljavam, a to je daleko od svakidasnjeg. Ponekad ga dozivljavam i kao more i nastojim da na ekran prenesem taj svoj dozivljaj, a verujem da ce se to raspoznati sa slika svakako.

Dakle, ovako nesto...:


17
Objektivi / Odluka u makro podrucju na cca 100mm, molim za misljenja
« poslato: Avgust 17, 2010, 10:41:33 posle podne »
Pozdrav,

evo jos jedne dileme dok ne resim onu prethodnu sa tele-podrucjem. Naime, vodjen stereotipima o jedinim postojecim objektivima, svoj makro sam procenio kao Canonov favorit 100mm 2,8 i kao takog sam ga i video u svojoj kolekciji. Obzirom da me nimalo ne privlaci cena novog, resih da sacekam dobar primerak po ceni koja meni odgovara, a dotle cu se snaci sa Sigmom 50mm makro 2,8 i tako i bi neko vreme. Ipak pojavila se potreba da i sa nesto veceg rastojanja opalim pokoju fotku, i sada mi Sigma ni kao privremeno resenje vise nije bila dovoljna, pa sam se ubrzao sa trazenjem adekvatne "stotke" i - nista.

U medjuvremenu otkrijem jedan sasvim solidan makro-ekvivalent kroz nezamenjivu prvu rezervu u FF prici, Canon ef 28-105. Sa njim je i makro bio skroz dobra pricica, i to je otprilike izgledalo ovako:


Uf, sad ne znam da li je teskt usaglasen sa slikom, u pitanju je slika lista orosenog kapljicama. U isto to vreme, mogao sam sa Sigmom da uslikam i skakavca da izgleda ovako:



Hmm, i jopet ne znam da li slika prati tekst, valjda cu to srediti naknadno ako ne prati.

Elem, sada sam stigao do skoro vrhunca svoje zelje da pazarim nesto na ovu temu, pa sam u dilemi posle jednog Zoranovog ostrog uklizavanja na ovu temu. Naime, vrzma mi se Sigmin predstavnik - http://pcfoto.biz/sigma-105mm-f28-macro
a preporucen mi je i Tamronov predstavnik - http://pcfoto.biz/tamron-sp-af90mm-f28-di-macro
a kada vec gledam sve sem Canonovog predstavnika voleo bih da cujem i misljenje o Tokininom predstavniku - http://pcfoto.biz/tokina-at-x-100-mm28-macro

...pa ako nesto zna nesto makar o nekom od ovih objektiva, verujem da bi to i drugima znacilo.

18
Objektivi / Canon 70-200Lf4 ili 70-300IS - Sta i zbog cega?
« poslato: Avgust 15, 2010, 12:00:36 pre podne »
Pozdrav,

doslo vreme da za dosta vise para i ja pazarim malko bolju tehniku i sada sam zapeo u tele-podrucju. Do sada sam koristio na Canonu 75-300 i 55-200, oba bez stabilizacije, dva izrazita primerka low-budget fotografske tehnike, ali dodje vreme da se nesto menja. Naime, neophodno mi je da sam i za tele-podrucje prilicno siguran da ce fotka zavisiti iskljucivo od mog umeca, hvatam momenat i tu nema previse pardona. Do sada je bilo tako-tako, zavisilo je i od mene ali i od "volje"stakla koje sam imao, a sada cu to da dovedem u zavisnost skoro iskljucivo od mog umeca. Samo...sta tacno kupiti?

Sistemom pro et contra, dosao sam do zakljucka da za nesto manje novaca mogu dobiti nesto veci zum, odnosno stici i do 300mm (pucam sa FF-a pa mi ni 300mm ne "dobacuje" bas dovoljno, a kamoli 200), dobiti stabilizaciju i crno obojen objektiv. Da, ovo zadnje jer mi "belac", iako ga ponekad bas prizeljkujem, suvise nekako privlaci paznju na telu, pa stoga pomalo i utice na izbor. Sa druge strane, za nesto malko vise novaca (oko 100 eura je realna razlika u ceni) dobijam "beo" objektiv iz L kategorije, sa fiksnom blendom i sa sjajnim pedigreom. Dobijam i znacajno skracenje u tele-podrucju, pa mi sve to ne dozvoljava da dobro odvagam sam sta mi je ciniti.

Ne patim nesto preterano za L oznakom, ali 100 eura razlike u ceni sigurno nije motiv da zaobidjem L klasu, ali to mi je mozda i najmanje znacajno.

Vise me interesuju realni dobici, oba imaju blende 4 ali belac ima fiksnu blendu a crni nema, a sa mojim iskustvima sa Sigmi, tamo ne rizikujem poodavno sa fleksibilnom blendom. Ne znam kako je sa ovime kod Canona, a prakticno i ne znam bas jasno pricu o fiksnoj i kliznoj blendi, ako takva prica uopste postoji. Kod Sigme, prema mojim dosadasnjim iskustvima, zasigurno postoji.

Sta je bolje i u kom segmentu? Sta da kupim, otprilike neka rwalna procenjivanja polovnjaka su oko 450 eura za belca i 350 eura za "crnca" , sto se moje spremnosti da platim ove objektive tice, sve to pije vodu, samo ne bih bas oba da kupujem :)

Dosadasjne koriscenje je prihvatljivo, ispod cu zakaciti par skorasnjih primera na krajnjem zumu, odnosno na 300mm. Ipak, treba mi nesto malo bolje, i sigurnije, a ako se odlucim za fotkanje i u slabijim svetlosnim uslovima, mozda je OK uzeti i stabilizaciju u obzir. Inace, vec imam nekoliko objektiva iz tele-podrucja koje tesko mogu da koristim bez stabilizacije, uglavnom ih sa adapterom koristim na Sony sistemu (300mm F4-..., 420-800 F8 i 500mm F8), pa bih ipak uzeo neki od navedena dva. Primeri sa 75-300:


19
DSLR fotoaparati / A 700
« poslato: April 28, 2010, 07:48:22 pre podne »
Pozdrav,

posto mi je ovo prvi post ovde na forumu, reci cu par reci o sebi za one koji me ne znaju sa drugih foruma. Fotografijom se bavim iz zadovoljstva iako u jednom segmentu zaradjujem od fotografije dopunski, ali to nema veze sa onim sto ja licno radim i deo cega predstavim na internetu. Koristim nekoliko brendova istovremeno i nastojim da odslikam vise tehnika, odnosno da radim sa vise motiva i u razlicitim uslovima. Jos uvek ucim, ali sam presao negde onu donju granicu u kojoj covek misli da nesto zna i dosegao prvi od uzvisenih nivoa kada covek zna koliko jos ne zna i kada se ne stidi da to i kaze. Mislim da je ovo "o meni"bilo dovoljno :)

Sada malo o aparatu iz naslova.
Svojevremena pojava Sony-jevog prvenca, A100, izazvao je kod mene euforican pristup toj vesti obzirom da sam do tada koristio moju nekadasnju definiciju onoga sto treba DSLR da ponudi, Minoltu 7D. Naravno da sam ga kupio iz inostranstva pre njegove pojave kod nas i ostao strasno razocaran. Taj aparat nije bio ni prineti Minolti, a kamoli njen dostojan naslednik.Razocarenje je bilo toliko da sam ga se teska srca ubrzo resio, nedugo po njegovoj pojavi i u nasim prodavnicama. Izlazak na trziste serije A200, A300, A350 i A700 docekao sam spremnije, sa nogama cvrsce na zemlji. Kupio sam celu seriju odjednom, sa iskljucivo kit objektivima.

Naravno, A100 je dobio dostojne i cak, po meni, potpuno iste naslednike sa novim brojevima i tek nesto boljim radom, u modelima A200 i A300. Ipak, A350 je bila vec neka druga prica ali A700 je bila prava stvar. Konacno, to i jeste bio naslednik Minolte 7D i onaj aparat koji ne smete imati u rukama ni trenutak ako nameravate da kupite A350, jer...350-ka je solidan aparat, interesantan sve do momenta kada uzmete A700 u ruke.

Zadrzan je stari Minoltin stil sa dugmicima za svaku funkciju zasebno, kao i na ostalim modelima zadrzana je stabilizacija u telu, a kit-objektiv je nudio najvise od svih objektiva ove i nizih klasa koje sam uopste video do tada. Danas to mozda nudi Nikonov 18-105 ili jos neki od novih objektiva iz Canon ili Nikon produkcije, ali u to doba nijedan mu se kit-objektiv nije mogao pribliziti, 16-105 je prosto briljirao u svakom pogledu.

I dalje ne postoji mali kontrolni ekran vec se sve desava na displeju, odnosno kontrolne funkcije i parametri prikazuju se na jedinom postojecem LCD-u. Ovo je za neke zamerka, a nekima ne smeta, ali u svakom slucaju - tako je. RAW format je u smislu obrade pokriven u potpunosti tek sa CS4 verzijom Photoshopa, dok je sa CS3 malo povuci-potegni  i ume da zahteva dodatne instalacije, ali zato, kao i svaki RAW, uglavnom nadoknadjuje vecinu propustenog u postavkama parametara. Ipak, obrada JPEG-a je odlicna, pa oni koji ne zele da se bakcu sa RAW formatom takodje mogu dobiti sjajnu fotku koja vec iz aparata daje obilje detalja i boja, bas onoliko koliko je to moguce izvuci u 12MP rezoluciji i sa raspolozivim objektivima.

Raspolozivost objektiva je jedna od interesantnih varijanti vezanih za SONY. Naime, svi Minolta AF objektivi u potpunosti su upotrebljivi na A700, kao i na ostalim aparatima, ukljuciv i FF tela. To je od izuzetne pomoci u momentu kada znamo da je ne samo dosta los izbor Sony stakala, vec ga kod nas gotovo i nema. Ipak, veliko je pitanje kvaliteta izmedju starih Minoltinig optika i savremenih Sony-jevih, i na to pitanje zapravo ne postoji univerzalan odgovor. U nekim rasponima briljira jedna, u drugim raspoonima druga opcija, ali nijedna nigde nije bas za toliku klasu ispred one druge da bi je potpuno iskljucila iz konkurencije. Obilje Minolta markiranih optika na trzistu zapravo ovaj brend priblizava kupcu cak i vise nego sto sam kvalitet A700 u odnosu na konkurenciju moze da uradi. Sa druge strane, ono u cemu Minolta nikada nije u dovoljnoj meri odgovorila, jeste sirina i tele podrucje, odnosno, nije odgovorila u nekoj masovnijoj meri sa kvalitetnim optikama. Od Minolte danas uglavnom srecemo 28 kao najvecu sirinu i dva objektiva iz tele-podrucja (75-300 i 100-300) koji bas i ne briljiraju. U oba podrucja Sony je pokrio ovu nastalu bresu svojim novim staklima, 75-300 kao jeftina a bolja verzija od Minoltine ponude, i 70-300G kao svoj vrh ponude, ali i objektiv sa znacajnom finansijskom manom :)
U podrucju sirine, A700 donosi sjajan kit objektiv u rasponu 16-105 i ja cu predstaviti ovde nekoliko primera njegovog kvaliteta.

Koliko mi je poznato, nema vise da se kupi kod nas nova A700 a i polovne su retke zverke, ali to ne znaci da se ukratko ne moze upoznati sa onim sto taj aparat predstavlja na trzistu, a narocito u smislu razmrdavanja srednje klase konkurenata, tadasnjeg 40D i D300 i cvrstog dokaza da je na trzistu i treci igrac, ozbiljno resen da tu i ostane i da u dovoljnoj meri ugrozi konkurenciju da bi je prinudio da na svoja nova tela osim kozmetickih izmena implementira i sasvim nova resenja i poboljsanja. Ubrzo zatim, sa relativno brzom pojavom dva jeftina FF tela, Sony je prakticno ubrzao znacajno pad cena FF tela i njihovo dovodjenje na pravu meru, ili bar onu priblizniju pravoj.


Stranice: [1]