Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Poruke - arhi

Stranice: [1] 2 3 4 5 ... 93
1
Priroda, pejzaži / Odg: Птичица!
« poslato: Februar 02, 2024, 03:47:39 posle podne »
prelepo :D

2
Uz pomoć štapa i kanapa / Odg: a onda je mrmot zamotao cokoladu...
« poslato: Februar 02, 2024, 03:08:59 pre podne »
:D deluje zanimljivo kako generisu sadrzaj, videcemo kako ce da napreduje

3
Uz pomoć štapa i kanapa / a onda je mrmot zamotao cokoladu...
« poslato: Januar 04, 2024, 10:01:07 pre podne »
ovo cudo je napravio moj 3d stampac :D

poseban software je u pitanju koji generise sliku tako sto filamente raznih boja slaze po slojevima da bi dobio razne efekte .. potpuna perverzija :D .. prave ljudi svasta mozete videti primere:
https://www.google.com/search?q=hueforge+examples&tbm=isch

ali ovo je moj prvi pokusaj i odlepio sam kako je dobro samo sa crnom i belom :D pa reko da podelim .. (originalna fotka / crtez od koje je napravljen model nije moja)

4
Cafe pcfoto / Odg: Sreća,sreća,rados' :-)))))))
« poslato: Decembar 13, 2023, 03:32:33 posle podne »
uzdravlje da ti sluzi :D

5
Cafe pcfoto / Odg: Sreća,sreća,rados' :-)))))))
« poslato: Novembar 24, 2023, 11:48:32 posle podne »
lepo lepo :D cestitam :D

6
Makro i close-up fotografija / Odg: печурке
« poslato: Novembar 18, 2023, 05:26:30 posle podne »
bas mi se svidja fotka, deluje  otrovno ova pecurka :D ... koiliko je visoko ovo? 1-3cm?

7
Cafe pcfoto / Odg: Sony Alpha 9 III (Global Shutter system)
« poslato: Novembar 08, 2023, 06:54:41 posle podne »
a vidi ko radi video ovo jeste uber bitna stvar jer je to osnovno sto je razlikovalo uber skupe kamere od smesnih dslr aparata koji snimaju video jer kad svenkujes sa dslr-om ako to radis iole brzo imas zele na ekranu i to izgleda bas smesno i neprofesionalno, zato sa dslr-om uvek staticni kadrovi a ako mora se mrda kupis neki redovoono :D ... ali realno ako ne radis video ne vidim za sam foto nikakav wow ... realno ova mikrosociva na 5d4 su veci wow i mnogo vise znace za foto

8
Cafe pcfoto / Odg: Sony Alpha 9 III (Global Shutter system)
« poslato: Novembar 08, 2023, 03:31:49 posle podne »
odgledah video, ovaj se mnogo prima, vecina stvari koje prica nemaju veze sa mozgom... velicina kamere ne moze drasticno da se smanji zbog ovoga, cak stavise nece ovo uticati ni malo na velicinu kamere... velicinu kamere definise fizika .. zavesica je par mm debljine, sigurno niko nece praviti novi futer zbog par mm ustede tako da sto se tice velicine kamera (o cemu ovaj prica po videa) tu se absolutno nista nece promeniti ...

za video je znacajno (rolling shutter) ... za flash, pa sad dal ces das 6000eur vise za telo ili 500eur vise za blic, beznacajno je za 99% usecase-ova .. 500eur vise za blic je mnogo jednostavnije a kome treba flash foto na 1/8000 taj moze da priusti i haselblad ili da fotka na 5" film direkt za smrtnike je to realno gimmick... tako da realno pricamo o unapredjenju za video, ozbiljnom, jako ozbiljnom unapredjenju za video... sve ostalo je vise manje cool za imati ali realno nebitno

9
Cafe pcfoto / Odg: Sony Alpha 9 III (Global Shutter system)
« poslato: Novembar 08, 2023, 12:35:55 posle podne »
za video i flash je svakako gamechanger... za fotografiju, ne vidim neku veliku razliku

10
Portreti / Odg: Portreti sa Baščaršije
« poslato: Novembar 03, 2023, 09:07:35 posle podne »
:D

11
Priroda, pejzaži / Odg: Brixen im Thale
« poslato: Oktobar 30, 2023, 10:10:27 posle podne »
lepooooo lepooooo :D

12
Ulična i urbana fotografija / Odg: Razne
« poslato: Oktobar 30, 2023, 10:09:32 posle podne »
:D

13
Cafe pcfoto / Odg: Sreća,sreća,rados' :-)))))))
« poslato: Oktobar 30, 2023, 10:08:41 posle podne »
svaka cast matori, super da te sluzi ... ne znam koliko ce da ti smeta u ulicnoj ljudi se malo zentaju "velikog aparata" i malo je veliki i tezak za "uvek sa sobom" ali mesooooo za obradu samo prsti :D :D jedva cekam nove fotke

14
Cafe pcfoto / Odg: prezivesmo
« poslato: Oktobar 24, 2023, 10:15:01 posle podne »
Naši su počeli da davaju subvencije zato sto je EU tako rekla, a i prestace kada EU to kaže.

ko sto rekoh od prvog vise nema

a to ko im govori, dal im kazu iz usa ili iz eu ne mi mnogo bitno, svakako nasi nista sami ne odlucuju vec 30+ godina

Kinezi ...

kinezi mogu naprave sve, odavno, vise nisu ni jeftini... 15e/h je ok plata tamo za obicnog (nekvalifikovanog) radnika

Ali opet ne lezi vraže...posto to Kinezi rade sada ozbiljno dobro i uz mnogo nižu cenu nego fabrike u EU, u EU se spremaju da im uvedu carine da bi zaštitile svoje proizvodjače.
Tako da ćemo opet i mi to morati učiniti, i ako nam nije u interesu.
Na kraju, svi ćemo plaćati uz skuplje energente i skuplje automobile. A zašto i zbog čega-Bog te pita...

kinezi nemaju uopste zelju da izlaze van kine sto se kola tice

Što se tiče vetro parkova, njihov problem je nepredvidljivost. Hidro elektrane se toga spasavaju stvaranjem akumulacija. Vetro i Solar elektrane nemaju mogućnost akumulacije, i zato nikada nisu bile previše sretno rešenje.Pogotovo ne kao masovan ili dominantan vid proizvodnje. Pojedinačno gde je to opravdano rešenje, tu da.

postoji mnogo mesta gde UVEK duva pa opet tu ima nekih problema, nemam pojma, oldie to zna u dusu ja sa vetrenjacama znam ta opsta mesta samo

na akumulaciji se radi, postoji nekoliko ozbiljnih projekata sa gumenim balonima pod vodom, betonskim vagonima na brdu ...

Mislim da se razumemo nisam ja protiv ekologije, baš naprotiv.. Ali ne mogu svima sada da skoče troškovi 4x, da bi se na brzinu došlo do toga.

opet, nema elektroauto nikakve veze sa ekologijom :D ... ekologija je samo jedan popularan aspekt price oko njih ali na dobar dan nemaju veze sa ekologijom ... po zakonu je bilo da se racuna "ekoloski" koliko je co2 emisija ali ne samo u voznji nego pravljenje + voznja i tu su ev gori od sus automobila pa su "proizvodni" deo suspendovali na godinu dana, pa na 3 godine, pa na 5 godina i ove godine su skroz ukinuli tu klauzulu, jer kad se racuna proizvodnja plus exploatacija ev izadje na vise co2 nego sus ... nego se ekologija samo koristi za reklamu nista drugo ... sto rece neki amer poznati "kada bi morali minerale za baterije da kopamo kod nas nikada nam ne bi palo na pamet da koristimo bilo sta na baterije, to je opasan, otrovan, prljav i jako ekoloski los sistem" ali je totalno cool da pojebemo ekosistem u namibiji i nigeru, vozamo kola po evropi, i onda vratimo te baterije nazad u keniju...

15
Makro i close-up fotografija / Odg: 018m42
« poslato: Oktobar 22, 2023, 05:56:29 posle podne »
mora napravim neki printer koji printa cetkicom po platnu, ovakve fotke preneti na platno bi bila poputna ludnica :D :D :D bas je totalni trip do jaja je :D

16
Cafe pcfoto / Odg: prezivesmo
« poslato: Oktobar 22, 2023, 05:54:59 posle podne »
Sto se subvencija tiče, evo u Nemačkoj se ukidaju..kriza, šta ćeš... A ako ne mogu Nemci, kako možemo mi ?
pa i mi smo ukinuli, ovo je zadnji mesec da moze da se traze subvencije i kraj nema vise ni kod nas...

to je u celoj evropi bio kratkotrajni bust samo ... ne znam zasto, ali realno sto ne bih uzeo 2k5 ako vec daju... ako su davali taksistima 8k i kojekakvima kakve gluposti, ja necu se odreknem mog dela nece me prevare :D

Drugo, zasto bi država subvencionirala luksuz uopše mi nije jasno.

nije svaki hibrid luksuz... ako sam ja shvatio dobro ove subvencije nisu bile samo za nova kola mada moguce da gresim

Ajd kad subvencioniše ugradnju PVC stolarije to je ok, ili natalitet, dugoročno se isplati. Ili poljoprivredu, i to se dugoročno isplati.
absolutno se slazem... mada i to kada subvencionises kako treba (kao npr us svedskoj) a ne kako su to ovi nasi uradili pa ako uzmes subvenciju mora radis kod njihjovih majstora koji su taman toliko skuplji od ostalih :(

Nadam se da ljudi znaju da mi nemamo proizvodnju e-automobila u Srbiji.
fiat 500 elektricni je trebalo da se pravi ovde kod nas ali je iz nekog razloga to pomereno negde u cesku lli tako nesto... zasto -nemam pojma .. mada sve informacije koje imam oko fijata je da oni vec 20 godina ne zele da su u srbiji i da su tu samo zato sto im je bilo full sve bedza, cim je istekao bedza period bili su u fazonu ili da se produzi bedza period ili odlaze... no to su vise/manje kuloarske price ne znam sta je istina ... sam 500 elektricni je izmedju sladak i smesan ... sigurnosno je go..no, ali je zanimljiv za voznju kazu ovi koji se razumeju

Dakle, mi da subvencionišemo luksuz da bi neke strane firme proizvodjači zaradjivali kod nas??... zašto , zbog čega...ne razumem, ko to još radi..?
pa cela evropa je subvencionisala SVE hibride tako da su oni uradili istu stvar, hrvati imaju svog proizvodjaca a VW im je uzeo 100% subvencija (kazu da je bilo namesteno), mnogi nemaju proizvodnju automobila pa su subvencionisali ... kao sto rekoh na pocetku ideja promovisanja elektricnih automobila je realno skrivena agenda promovisanja pametnih automobila i to je sigurna informacija sa previse ozbiljnih izvora ... ono sto meni nije jasno je zasto se krije pravi razlog zasto se ne ide direktno sa guranjem pametnih automobila...

ekologija svakako sa tim nema absolutno nikakve veze, posebno ne u srbistanu, to je bar svima jasno :D

Druga demagodija slična prvoj glasi, besplatno punjenje automobila :) To je nešto što će po meni jako brzo da odleprsa u proslost. Pa kada je to izvinite postojao besplatan ručak..?
To moze da traje dok je takvih vozila malo. Pa zamislite da ste vlasnik besplatih pumpi i da vam se formira red svako jutro pored svakog punjača...Ko će bre to da plati..:)
...Tu je tek teško dati dati smislen odgovor.

suvise je dugotrajno punjenje da bi se formirao red, nece to niko da ceka :D
N mesta sa punjacem uvek moze da postoji bez obzira koliko je automobila, sada je to "znacajno" jer su ta mesta uvek slobodna, "sutra" to nece biti bitno jer ce ta mesta uvek biti popunjena i neces racunati na njih...

isto mozes da kazes i "besplatan parking" - zasto bi ti bilo ko dao besplatan parking, a eno opet ga daju, do duse vec su krenuli razni TC da ukidaju pa imas samo sat vremena besplatnog parkinga posle toga placas, ili imas besplatan parking ako potrosis vise od xyz para u TC-u i slicno .. ti ces privlaciti klijente kako znas i umes, besplatno punjenje u TC-ovima je samo jedan od nacina privlacenja kupaca nista drugo realno nema veze sa ovom pricom :D ... a u zemljama poput norveske koje imaju visak struje i koje imaju tu neki eko agendu i svo sto rade je u korist te eko agende oni zele da ukinu sus automobile kompletno ali to je par zemalja na svetu, opet nebitno za ovu pricu

Drugo cena punjenja automobila će rasti čim država krene i tu da se ugradjuje.
Pa ne misli valjda neko da će se država odreći akciza koje danas postoje na gorivo..!? Ni na plin isprva nije bilo akciza... pa eto čim se malo omasovilo, opaa evo ga.. :thefinger:
dokle god budes mogao da ga punis kod kuce drzava ga je popusila tu ...
elektro (ne bas hibridi) prave tu veliku disrapciju sto se drzave tice, realno akcize i registracija gde drzava lapa velike pare "navodno za odrzavanje putne infrastrukture" padaju u vodu jer kalkulacija po kolicini goriva i kubikazi motora vs habanje puteva vise ne radi posao tako da ce morati da osmisle novi nacin za naplatu haraca i to ce se sigurno desiti sa povecanjem % elektro automobila na ulici.... ja mislim (tj 100% sam siguran) da to nece biti kroz struju / punjenje vec da ce iskljucivo biti kroz registraciju i da ce sve ono sto su prosecno do sada uzimali u akcizama+registraciji sada prebaciti na registraciju ... tako da ako je meni registracija 400eur  i ako trosim 100eur corbe mesecno to je cca 1250eur godisnje drzavi, znaci dicice mi registraciju na 1300eur i to je to .. ja ocekujem da ce to tako biti reseno .. deo drzavi na godisnjem nivou ostaje u proseku isti (realno ko je trosio 50eur mesecno corbe placace godisnje vise nego do sada ko je trosio 300eur corbe mesecno placace manje ali ..)... visoka cena godisnje registracije automobila dovodi do toga da je posedovanje automobila ozbiljan luksuz i rentiranje automobila postaje realna alternativa sto dovodi korak blize flotama raznih organizacija koje uskoro postaju bezpilotne  te u tom trenutku vise ni nemas zelju da posedujes automobil vec ti je ok da ga pozoves na ulici on dodje, odveze te i ode ...
to je ekipa koja igra 50 godina unapred igru, 100 godina, generaciske promene, ne ko ovi nasi od juce do danas... tako da svaki taj njihov potez treba gledati na duze staze, ne na kratko jer na kratko cesto nema nikakvog smisla

Razvoj baterija? Pa one su se sasvim uredno razvijale i pre upotrebe na e-vozilima.
silno gresis, siiiilno :D
apple sa iphone je napravi prvu revoluciju baterija (nije ih apple razvijao ali je napravio prvu ozbiljnu potrebu) i posle toga automoibili su napravili drugu revoluciju baterija .. bez ta dva pokretaca baterije su se razvijale extremno sporo jer je u njihov razvoj ulagano 1000x manje para (manje od 0.1% godisnje u odnosu na danasnji budzet). to ne znaci da se sada razvijaju 1000x brze, postoje tu ozbiljni limiti ali sa 1000x vecim budzetima mnogo je razvoj ozbiljniji i posmatraju se mogucnosti koje su ranije bile suvise skupe za testiranje...

Zapravo od pojave e-automobila nije se nista revolucionarno desilo u tom pogledu.
mislim da nisi u toku sa baterijama zadnje 2 godine :D gresis silno

Što se tiče opaske da će proizv.struje povećavati kako se broj e-automobila bude povećavao...hm..eh, tu je tek nastao problem, naspram koga sve dosada rečeno zvuči tek kao dečiji vrtić...

jos nije bila situacija da je potraznja bila veca od ponude na godisnjem proseku .. kako sa razvijaju fabrike, kako raste potraznja tako se dodaju izvori... pitanje koje ce resenje biti kada se potraznja ponovo poveca (ja volim nuklearne elektrane licno samo da ih ne vode politicari) i da li ce svaka drzava moci za sebe ili ce morati da uvoze .. sta ce biti izvori (eno francuzi deluje da ce izgubiti pristup jeftinom uranijumu tako da pitanje koja ce cena biti njihove struje iz nuklearki) ... ali ne verujem da ce to biti problem u bilo kom trenutku

U Nemačkoj npr ukinute su sve nuklearne elektrane za proizvodnje el. energije iz ekoloških razloga (sindrom Fukošima). Zatim su ukinute sve/ili skoro sve, elektrane na ugalj (opet iz ekoških razloga),
a prednost je data Elektranama na plin, jer su one ekološki prihvatljive.
Medjutim plin su sami sebi precvikali  :facepalm: , a proizvodnja na tečni plin im se ne isplati jer se ispostavilo da je preskup, tako da i od toga tanka fajda.
To ih nije omelo da sami sebi čestitaju kako su uspeli da se otrgnu od plina nekih mrskih država te da su golem posao završili za gradjane EU.
pa vidi, ista ta nemacka moze sutra da odluci da vrati nuklearke ako ne zeli da zavisi od struje iz francuske, sa druge strane francuzi spustaju cenu svoje struje iz nuklearki da bi je prodavali drugima i obeshrabrivali druge da prave svoje... svaka ta odluka se po potrebi promeni ... da ne pricam da i dalje postoji realna sansa za rat u evropi posle koga se sve to mnogo lako izregulise, da ne kazem da je dovoljno sada da izregulisu ukrainu i od nje naprave deponiju koju su hteli da prave u srbiji jer kada imas unistenu zaduzenu zemlju to je tvoja prcija moz radis sta oces... tako a ce npr secnu deo za svoju proizvodnju hrane, secnu deo za otpad i ostalo nasele viskom neradnika koje su uvezli ovih 10tak godina

A vetro parkovi na koje su date milijarde podbacuju zadnjih ˝nekoliko godina˝, jer vetar ili nije duvao onoliko koliko su oni planirali ili je duvao na način na koji oni nisu očekivali.
AFAIK problem sa vetroparkovima nema veze sa planiranim duvanjem vetra vec sa kvalitetom glavnog lagera na propeleru, ako je jak i tezak traje ali je efikasnost mala, ako je lagan i efikasan raspadne se pre planiranih 20 godina exploatacije ili tako neka prica, no stvarno se u vetroparkove ne razumem ni malo, imamo mi ovde @oldtimer-a koji o tome moze da napise roman :D covek je strucnjak za te stvari :D

Naravno u Aziji , Americi i drugde po svetu ni najmanje ne žure sa ovakvim ishitrenim odlukama.

pa u aziji je proliferacija elektricnih automobila ogromna, proizvodnja sus automobila je gotovo stala, sve su ili hibridi ili elekticni automobili... prodaja sus automobila u kini gotovo da ne postoji ... ima vise od 50 proizvodjaca elektricnih automobila i svi su do jaja, jedino se ne prodaju van kine, jer patenti :D :D :D ... kinezi ne sljive 2% medjunarodne zakone i pokupise sve od svih i koriste kod sebe i zabole ih :)

Ali prosto je... ako napraviš uzastopce 10 loših odluka - biće posledica.
pa EU za sada vode birokrate koji su debili, ja sve ovo gledam kroz proizvodjace automobila, ne kroz EU biroklratiju, proizvodjaci znaju tacno sta rade i koji im je plan narednih 50-60 godina a EU birokrate tu samo rade sta im plate da rade... i zato kazem da izvor struje nije problem jer ako struje bude trebalo struje ce biti i ti isti EU birokrate ce reci "ma ugalj je u stvari do jaja" ili "nuclear is safe" ili stagod i napravice izvore potrebne onima koji ih placaju

sto se mene tice pored hidro, nuklearne su ubedljivo najbolje, jedini sistem koji prati sav ulaz i izlaz, koji ima ozbiljne sigurnosne procedure, testove, provere... shit happens svakako, i desavace se, ali koliko je ljudi izginulo u srbiji na blatu, koliko je zivotne sredine unisteno havarijama, koliko se zivotne sredine 24/7 unistava spaljivanjem tog blata, koliko je najkvalitetnije obradive zemlje spaljeno? to moze da se poredi bez problema sa nekom fukusimom, samo fukusimu nisu mogli da sakriju a ovo pokusavaju

17
Cafe pcfoto / Odg: prezivesmo
« poslato: Oktobar 18, 2023, 11:52:49 posle podne »
inace sto se baterija tice, tesla je napravila 2-3 ozbiljna skoka u tehnologiji baterija (odatle i oni tesla zidovi i slicne sprave) to sto je to i dalje liio/lipo baterija je nebitno to je 2-3 tehonlogije iznad onoga sto je bilo pre teslei 3-4 tehnoloske generacije iznad baterija u "srafilicama" :)

18
Cafe pcfoto / Odg: prezivesmo
« poslato: Oktobar 18, 2023, 11:46:59 posle podne »
Generalno raduje me ako je sve ovako kako si napisao u vezi baterija, bar što se tiče trajnosti.

pa za sada iskustvo pokazuje da je tako, specifikacija proizvodjaca pokazuje da je tako .. jbg ja nemam licno iskustvo da mogu da kazem sigurno je tako ali ovo su izvori kojima verujem, npr burazerov auto posle 5 godina (ili ima vec 6) ima preko 95% originalnog kapaciteta a vozi ga svaki dan, beograd, slankamen, beska, ledine, centar, drkanje po centru, provodi svaki dan min 5h u tim kolima e sad jbg to nije 10 ili 20 godina, to je tek 5 godina no .. auto za 5 godina nije video servis

Na običnoj šrafilici npr. litijum jonske baterije posle 5-6 god intenzivne upotrebe obično su zrele za zamenu (prosto otkažu).
velika razlika u kvalitetu ... za pocetak pogledaj ovako, liio baterija na bosch minijaturnoj srafilici radi vec 5 godina i mozda je izgubila 5% kapaciteta, radi ko prvi dan, sa druge strane vrlo slicna baterije od "lidl" srafilice posle godinu dana nema ni 50% kapaciteta i sto je mnogo gore nema ni 30% max struje koju moze da da iliti za srafilicu je kanta, moze da se iskoristi za neku lampu i slicno ... makita 18V baterija (blower, usisivac, jos neke spravice) posle 3 godine i dalje preko 95% originalnog kapaciteta (a koristi se non stop) dok einhell baterija (4x jeftinija pa ih koristim u makita spravama sa adapterom) posle godinu dana - kanta ... tako da, ocigledno ima baterija i baterija :D
dodatno, visoka temperatura znacajno unistava baterije, ja upalim blower i baterija se ozbiljno ugreje, nije za drzanje rukom, ili elektricne grabulje, ne mozes pipnes bateriju rukom, i to def smanjujne trajanje ... ako pogledas baterije u kolima, imaju ozbiljno (uglavnom vodeno) hladjenje ... etc etc .. tako da napravili su ih da traju :) ... a realno ako moze makita ili bosch da napravi bateriju koja traje sto ne bi tesla ili toyota ili ...


Druga je recimo cena.
Automobile na baterije morate platiti bar 20-30% skuplje, a takodje i punjenje na autoputu je oko 20% skuplje.
pa sad, pitanje opet .. cena, evo nasa drzava, koja je jedna od najgorih na svetu, ti za hibrid daje 2500eur subvenciju, to otprilike pokriva razliku u ceni hibrida u odnosu na obican auto, norvezani su davali 15keur subvencije, mnoge evropske zemlje 8 do 12k eura subvencije ... tako da je to sto su skuplji reseno ... kod polovnih tih 20% razlike vise ne postoji ... sada su malo po....e cene polovnih automobila zbog problema sa delovima tako da sada to nije normalno stanje ali u normalnom stanju polovnjaci na struju i hibridi idu slicno kao obicna sus kola ... punjenje na autoputu ... pa sad, jeste, ali sa druge strane na pun .!. mesta imas punjenje dzabe, u garazama, na parkinzima... imas dedicated ostavljena mesta za zelena kola ... eno u madjarskoj uvek ima slobodno mesto za parking sa punjacem (dzabe) a za obicna kola nema mesta ko ni kod nas .. tako da ako uzmes da na brdo mesta mozes da punis auto bedza to sto je na autoputu malo skuplje je realno kazna sto nisi planirao kako treba

Treće, kada bi neko nekim magičnim štapićem sve automobile sa unutrašnjim sagorevanjem besplatno pretvorio u električne, ne bi bilo dovoljno struje za takav prelaz.
El. sistem ni jedne države na svetu to ne bi to mogao da podnese. Bar tako tvrde oni koji bistre ovu problematiku, pa im valjda treba verovati.

to je presimplifikacija problema i realno je nebitno i polutacno i ... sta bi bilo kad bi bilo realno glup argument odredjenih interesnih grupa... kao sto rekoh, guranje struje je mnogo manje bitno od guranja pametnih automobila, struja je samo sporedni efekat svega toga .. evo ti moj buduci auto je na struju a trosi benzin tako da je taj deo potpuno nebitan.... drugo nista se ne desava preko noci, kako rastu potrebe za strujom tako se te potrebe popunjavaju, cak ni u nasoj polusposobnoj zemlji nismo imali problem da popunimo potrebe (osim kada je pecenjar doveo do havarija kradjom i ... ali to je druga prica) tako da kada potreba postoji lako se napravi jos elektrana....
jedino sto je tacno u celoj toj prici koju ta ekipa prica je da automobili na struju nemaju absolutno nikakve veze sa ekologijom

Četvrto, kad se zna kako se proizvodi litijum, pa i el.energija uopšte, postavlja se pitanje da li je tu u konačnoj sumi količina zagadjenja veća ili manja.
nebitna je tu ekologija... cela prica sa strujom i kolima nema veze sa ekologijom, to je jedan od nacina da se progura i napravi interesantnim ali je nebitno realno... dodatno nove baterija bazirane na natrijumu ce biti mnolgo bolja prica za automobile, novi motor na amonijak kao agregat ce verovatno zameniti dizele i benzince... ne moze zagadjenje da bude manje ako ti pravis struju od blata nikako ali postoje resenja... fora je samo ugurati tehnologiju i posle stvari idu skroz drugacije

Peto, tu je još i pitanje autonomije koje je u proseku negde oko 300-350km...i tako... pitanje stiže pitanje.

najprodavaniji automobili na svetu imaju autonomiju oko 120km ...
moj burazer vozi i3 vec nekoliko godina, ima imanja od slankamena do beske, firmu na ledinama i na zelenom vencu, zivi na bezaniji, njemu za 99% slucajeva 100km autonomija radi posao (a ima 360km autonomiju)

Šta znam, po meni sve je ovo trebalo da sačeka neku sledeću generaciju baterija.
ne :)
ovo je jedini nacin da se razvije nova baterija... tesko da ce "mobilne" baterije ici nekim drugim pravcem ali "srednje teske" baterije poput natrijumskih se nikada ne bi razvile bez auto-industrije, i jedini nacin da se to razvija i da se nadju pare za taj razvoj je auto industrija, bez iste nova baterija se prosto nece pojaviti sama od sebe


19
Cafe pcfoto / Odg: prezivesmo
« poslato: Oktobar 15, 2023, 01:14:51 pre podne »
cisto kao info ja znam motore u agregatima koji rade neprekidno (24/7) vec 30-40 godina i samo se povremeno gase na po par sati za neko redovno odrzavanjhe jednom u 2 godine ... samo dodajes corbu i pevas ... vojni agregati koji imaju po 90-100,000 randnih sati imas da kupis rade i dalje, pale iz prve...

20
Cafe pcfoto / Odg: prezivesmo
« poslato: Oktobar 15, 2023, 01:10:54 pre podne »
Slažem se Arhi ovo za vlasničke automobile. Takvu informaciju imam i ja od jednog dela ljudi koji kroje automobilsku budućnost.
Malo mi je žao, ali dok se dođe do toga baš masovno, verujem da mi vožnja neće biti prioritet u životu.

pa kada su automobili trebali da zamene konje svi su pricali da vole da jasu, da vole svoje konje, da je nemoguce da cela infrastruktura vezana za konje (kovaci, stanice za odmor, zamenu, hranu, ciscenje govana..) nestane preko noci etc etc.... pa zamenise konje preko noci automobilima a konje sada jases na hipodromu ako ti je bas do toga .. ista prica sa prelaskom na samovozeca kola..

A taj princip rada je kao kod dizel lokomotiva ako ne grešim?
Ja sam se još davno pitao da li je taj način efikasniji od klasičnog prenosa.
lokomotive koriste elektricne motore zato sto su mnogo laksi za kontrolu pri malim brzinama, imaju veci torque, bolju kontrolu (klizanje i slicno) i ne zahtevaju kvacilo koje u slucaju voza prilicno nema smisla :D ...

u slucaju e-power sistema koji jako lici na lokomotivu ima pored te prednosti da je pogon iskljucivo na struju (nije kao kod hibrida da oba motora imaju prenos na tockove), nema kvacila i slicno, to sto postoji baterija koja moze da preuzme energiju kocenja (te je gradska voznja znacajno ekonomicnija jer svako kocenje vraca energiju u bateriju) i sto u odnosu na motor koji bi klasicno terao auto koji ima veliki raspon RPM + kvacilo te motor nekad radi u optimalnom rezimu a nekad u ekstremima gde jako nije optimalna potrosnja (moderni motori to resavaju dinamicnim cilindrima, specificnim algoritmima za ubrizgavanje cudima mudima ali i dalje to nije idealno) u ovom slucaju benzinski motor radi non stop u idealnom rezimu rada i najmanjoj mogucoj potrosnji... samim tim em motor duze traje jer nije izlozen nikakvim extremnim naporima em je jednostavniji ceo sklop (nema kvacila za pocetak) em je potrosnja manja

Posle nekoliko stotina hiljada km na dizelu uglavnom, ovih dana prelazim na Plug In Hibrid pa ćemo videti.

razmisli o e-power po meni je mnogo bolje od plugin hibrid :D ... realno, po meni, pluigin hibrid je zastareo koncept, treba ici ili na e-power (za sada ga mislim ima samo. nissan) ili na full hibrid

Stranice: [1] 2 3 4 5 ... 93