1
Makro i close-up fotografija / Odg: Nekoliko početničkih
« poslato: Septembar 02, 2015, 12:32:26 posle podne »
Hvala vam na odgovorima. Htedoh da pitam koji DeVilov članak je u pitanju? Našao sam onaj o focus stackingu i pinovanu temu na ovoj strani, a vidim da je na mnogo mesta priložio fotografije i davao odgovore na ovakva pitanja. Inače, ako je bitno za temu, koristio sam helios 44M 2/58, uz koji sam u nekim slučajevima koristio i tube, a nisam slikao svojim D3200, već sam koristio tuđi D300 koji sam hteo da isprobam.
Imam utisak da sam na nekim fotografijama imao problema i sa svetlom, tj. da su mi neki delovi kadra presvetljeni (npr. leptir na poslednjoj slici, tačkica na bubamari ili odsjaj na pčelinom krilu), pa htedoh da pitam da li bi trebalo da poredim i na svetlosnim parametrima.
Ako mogu još nešto da pitam, zanima me da li je kod makroa dozvoljeno seći biljke u kadru, ili važe pravila kao kod portreta. U priložene dve fotke me bune neki elementi: na DSC_448 imam presečeno cveće u donjem delu i sa leve i sa desne strane, dok na DSC_449 imam polovinu neke biljke dole levo, secnuti cvet sa druge strane, a mrlje koje se vide potiču od nekih travki. Naravno, znam da se sve ovo može ukloniti u PS, ali me zanima da li pri fotografisanju biljaka postoji malo više slobode nego kada su npr. u pitanju portreti.
Imam utisak da sam na nekim fotografijama imao problema i sa svetlom, tj. da su mi neki delovi kadra presvetljeni (npr. leptir na poslednjoj slici, tačkica na bubamari ili odsjaj na pčelinom krilu), pa htedoh da pitam da li bi trebalo da poredim i na svetlosnim parametrima.
Ako mogu još nešto da pitam, zanima me da li je kod makroa dozvoljeno seći biljke u kadru, ili važe pravila kao kod portreta. U priložene dve fotke me bune neki elementi: na DSC_448 imam presečeno cveće u donjem delu i sa leve i sa desne strane, dok na DSC_449 imam polovinu neke biljke dole levo, secnuti cvet sa druge strane, a mrlje koje se vide potiču od nekih travki. Naravno, znam da se sve ovo može ukloniti u PS, ali me zanima da li pri fotografisanju biljaka postoji malo više slobode nego kada su npr. u pitanju portreti.