21
Cafe pcfoto / Odg: prezivesmo
« poslato: Oktobar 15, 2023, 01:10:54 pre podne »Slažem se Arhi ovo za vlasničke automobile. Takvu informaciju imam i ja od jednog dela ljudi koji kroje automobilsku budućnost.
Malo mi je žao, ali dok se dođe do toga baš masovno, verujem da mi vožnja neće biti prioritet u životu.
pa kada su automobili trebali da zamene konje svi su pricali da vole da jasu, da vole svoje konje, da je nemoguce da cela infrastruktura vezana za konje (kovaci, stanice za odmor, zamenu, hranu, ciscenje govana..) nestane preko noci etc etc.... pa zamenise konje preko noci automobilima a konje sada jases na hipodromu ako ti je bas do toga .. ista prica sa prelaskom na samovozeca kola..
A taj princip rada je kao kod dizel lokomotiva ako ne grešim?lokomotive koriste elektricne motore zato sto su mnogo laksi za kontrolu pri malim brzinama, imaju veci torque, bolju kontrolu (klizanje i slicno) i ne zahtevaju kvacilo koje u slucaju voza prilicno nema smisla ...
Ja sam se još davno pitao da li je taj način efikasniji od klasičnog prenosa.
u slucaju e-power sistema koji jako lici na lokomotivu ima pored te prednosti da je pogon iskljucivo na struju (nije kao kod hibrida da oba motora imaju prenos na tockove), nema kvacila i slicno, to sto postoji baterija koja moze da preuzme energiju kocenja (te je gradska voznja znacajno ekonomicnija jer svako kocenje vraca energiju u bateriju) i sto u odnosu na motor koji bi klasicno terao auto koji ima veliki raspon RPM + kvacilo te motor nekad radi u optimalnom rezimu a nekad u ekstremima gde jako nije optimalna potrosnja (moderni motori to resavaju dinamicnim cilindrima, specificnim algoritmima za ubrizgavanje cudima mudima ali i dalje to nije idealno) u ovom slucaju benzinski motor radi non stop u idealnom rezimu rada i najmanjoj mogucoj potrosnji... samim tim em motor duze traje jer nije izlozen nikakvim extremnim naporima em je jednostavniji ceo sklop (nema kvacila za pocetak) em je potrosnja manja
Posle nekoliko stotina hiljada km na dizelu uglavnom, ovih dana prelazim na Plug In Hibrid pa ćemo videti.
razmisli o e-power po meni je mnogo bolje od plugin hibrid ... realno, po meni, pluigin hibrid je zastareo koncept, treba ici ili na e-power (za sada ga mislim ima samo. nissan) ili na full hibrid