Born in Belgrade in 1969, Goran Tomasevic started working for Reuters as a freelance photographer in 1996 during the anti-Milosevic demonstrations. He was based in Baghdad during the Iraq conflict, in Jerusalem during tense times between the Israelis and Palestinians, and is now senior photographer in Egypt. Goran just rebased to Cairo after covering the uprising in Libya. In 2003 and 2005 Goran won the Reuters photographer of the year award. In the portfolio below, Goran recounts his experiences in conflict zones around the world.
Neo, nisam ni rekao da su nesto extra zasticeni, nego zasticeniji od obicnih smrtnika u takvim situacijama i to u svakom pogledu, (zasticeni su kao i neke humanitarne organizacije, a posao im nije u sluzbi humanosti) a odgovornost na zalost nikakva.
Sto se tice stradanja i to je diskutabilno, jer ko se sa vatrom igra ... pitanje je i zasto?? .
Da li je cast ako tvoje delo sluzi za satanizaciju ili laz ili je bitno samo da su fotografije na zavidnom nivou.
Izvini ali meni umetnicarenje nista ne znaci ako sluzi obmani, ma koja ugledna institucija stoji iza toga.
Sa takvim talentom bi pre slikao sto Zoran kaze - Ja bih radije na juzni pol, ural, patagonija ... australija ... da fotkam kamenje i pingvine..
Ja bih dodao - i krajnike od lava ako mi bas treba adrenalin i rizik, a ne visokoprofesionalne propagandne fotografije.
E sad, izvinite ako sam bio isuvise ostar :D
Za sve one koji imaju slab stomak na razlicito misljenje ja sam se izvinio.
Neo, nisam ni rekao da su nesto extra zasticeni, nego zasticeniji od obicnih smrtnika u takvim situacijama i to u svakom pogledu, (zasticeni su kao i neke humanitarne organizacije, a posao im nije u sluzbi humanosti) a odgovornost na zalost nikakva.
Sto se tice stradanja i to je diskutabilno, jer ko se sa vatrom igra ... pitanje je i zasto?? .
Da li je cast ako tvoje delo sluzi za satanizaciju ili laz ili je bitno samo da su fotografije na zavidnom nivou.
Izvini ali meni umetnicarenje nista ne znaci ako sluzi obmani, ma koja ugledna institucija stoji iza toga.
Sa takvim talentom bi pre slikao sto Zoran kaze - Ja bih radije na juzni pol, ural, patagonija ... australija ... da fotkam kamenje i pingvine..
Ja bih dodao - i krajnike od lava ako mi bas treba adrenalin i rizik, a ne visokoprofesionalne propagandne fotografije.
E sad, izvinite ako sam bio isuvise ostar :D
Mislim da je ovo previse ostro :D
Kao kad bi rekli da je kriva puska sto ubija, a ne onaj sto povlaci oroz.
Sigurno da ima svakakvih fotografa kojima moralna i eticka nacela nisu previsoko na listi prioriteta, ali toga ima u svakoj profesiji.
Sve moze da se iskoristi za obmanu i jedini 100% efikasan nacin za zaustavljanje toga jeste da niko vise nikad ne uradi i jednu fotografiju iz nekog ratom zahvacenog podrucja, gladi, progona i sl.
To onda vazi za sve i jednog fotografa ili novinara.
Gubite iz vida jednu cinjenicu a to je da je Goran fotograf Rojtersa. Dakle kompanija bira fotografije koje ce biti objavljene a on se stavlja u sluzbu propagande te kompanije. Moze covek da bude dobar fotograf koliko hoce ako se njegovo umece koristi u progresne svrhe. Niti je on vlasnik fotografija niti ih on selektuje za objavljivanje te posmatrano iz tog ugla shvatam sta je Desha zeleo da kaze i donekle se slazem sa tim stavom.Tacno, to sam hteo da kazem, a i to da bi uopste bio u nekakvoj prilici da odradi ovakve fotke mora da ima logistiku i ostalu podrsku koju mu obezbedjuje njegova kuca.
Drugar je fotkao u Iraku, svega se nagledao tamo, a bez oruzane pratnje nigde nisu isli.Naravno, o tome i pricam. Zato sam i rekao da su zasticeniji od obicnih smrtnika koje je zatekao rat.
Odakle tako negativan stav prema fotografima? Pa najbolje fotografije iz Avganistana, Pakistana, Irana, Iraka ... Libije, i odakle sve ne... napravili su upravo fotografi tih anatemisanih agencija.
Pa koliko ste do sada puta culi recenicu: Bio bih sa njihove strane linije, samo da su me pustili.
Gledate li vi http://www.boston.com/bigpicture/ (http://www.boston.com/bigpicture/) ... ili http://www.theatlantic.com/infocus/ (http://www.theatlantic.com/infocus/) ... ko su ti fotografi? Ciji su? Sta je ovde zlonamerno?
BTW, jeste procitali ovu storiju http://www.b92.net/zivot/licni_prostor.php?yyyy=2013&mm=02&dd=10&nav_id=685575 (http://www.b92.net/zivot/licni_prostor.php?yyyy=2013&mm=02&dd=10&nav_id=685575)
Dobiti nagradu, priznanje ... pa na kraju krajeva i novac.
Zorane, da li mislis da je americka javnost zaustavila rat; delili reporteri fotke po ulici ili objavili mediji kad je kraj vec bio izvestan i vise im se nije isplatilo da ratuju? Ko je ubica Kenedija, ko je srusio zgrade u NYC?
Sve je to jedna globalna masinerija. Pogledaj sta napravise od Libije, najsredjenije arapske zemlje. Jel` to vredno nagrade tipa `press photo?`
A to... da li neka fotografija ove ili one prikazuje u onom ili ovom svetlu... koga bre boli uvo za to. Onaj ko je mocan, kroji svetsku politiku sa i bez tih fotografija. Onaj ko ih gleda, uglavnom i ne zna gde je Balkan i ne razlikuje Srbe od Hrvata.