Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Poruke - StORM48

Stranice: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 181
121
DSLR fotoaparati / Odg: Canon 77D
« poslato: Februar 16, 2017, 01:38:15 pre podne »
...zato čiča i preš'o na Nikon ::)
Izvini, moram.....


AHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH!  :screaming:

Da ti probušim luftigum: menjao si jednog prevaranta drugim!  8)

Pozdrav

122
Objektivi / Odg: Nikon 105mm f/1.4E ED AF-S
« poslato: Februar 15, 2017, 11:22:51 pre podne »
Ima veze i jedno i drugo (samim tim i prečnik, kao i problem prolaska i dvostruke refleksije kroz ogledalo), ali je poenta da se fokusiranje UVEK izvodi na najvećoj dostupnoj blendi, a dijafragma se zatvara samo u trenutku okidanja. Kada je na telu tipa Nikon D5100 ili Canon 700D najveća blenda f8 (konkretan primer sa TC-om), fokus neće raditi i to je to.

Tehnički gledano, princip rada PDAF-a (fazno poređenje), sabotira samo sposobnost fokusiranja perifernim tačkama. Ona u centru (i grupa onih koje je okružuju) bi mogla da radi i na f22, kada bi to proizvođač hteo da obezbedi. Ali, to bi zahtevalo bitno veću osetljivost, povećalo bi cenu AF senzora itd. Kako god, f8 je realnost, f11-13 ponekad radi na high-end telima, ali to proizvođač ne garantuje.

Pozdrav

123
Objektivi / Odg: Nikon 105mm f/1.4E ED AF-S
« poslato: Februar 14, 2017, 11:54:39 posle podne »
@dalibor82
Baš zbog toga što sa APD objektivom Fuji u potpunosti isključuje faznu komponentu AF-a, upravo da bi predupredio probleme sa fokusom, jer su oni onda neizbežni.

@cronnin
Brkaš pojmove. Blenda je (u slučaju fokusiranja) usko grlo u smislu količine svetlosti, a ne DOF-a. Količina svetlosti je na f/5.6 na minimumu da bi prosečan PDAF bio upotrebljiv, a na f11 je još mnogo puta manja. U tome je problem. Zbog toga su jako retki objektivi čiji je klizni raspon blende manji od 5.6 na dužem kraju.

Aparati poput 1Dx, 5Ds, 5d4, D810, D5... rade i sa f8, a tu i tamo mogu i sa manje, kad je dovoljno svetla. Jeftiniji aparati to ne mogu.

Pozdrav


124
Objektivi / Odg: Nikon 105mm f/1.4E ED AF-S
« poslato: Februar 14, 2017, 07:40:19 posle podne »
Kod krop objektiva to ide drugačije. Otvor blende bi morao da bude bitno veći da bi izazvao isti efekat, jer je f/1.2 na kropu, na krop objektivu (koji je lakše proizvesti), DOF prividno dublji i lakše je odrediti tačnu poziciju fokusa. Dalje, fokusiranje se na Fujiju izvodi hibridno, gde poslednju reč ima CDAF, a on radi drugačije. Njegova mana ovde postaje vrlina i fokus je tamo gde je najoštrije, a ne gde se faznom sistemu čini da bi trebao biti. Dakle, konkretno na Fujiju f/1.2 tog problema nema, ali na APD verziji (koja je nešto drugačije pravljena) bi verovatno imao, pa je Fuji prosto isključio mogućnost korišćenja hibridnog fokusa. Kad na bilo koji Fuji aparat nakačiš APD verziju 56-ice 1.2, radi samo CDAF.

Možemo da nagađamo zašto, ali sa priličnom sigurnošću mogu reći da je uzrok tome malo izmenjena optička formula/premazi, koji bi napravili belaj sa fokusiranjem. Ovo je i navedeno i u zvaničnom materijalu vezanom za XF 56mm f/1.2R APD.

EDIT: Od svih Fuji objektiva koje sam probao, fokus je na 56-ici najnekonzistentniji. Ne kažem da često maši, ali često ume da se zabudali i odbije da dâ potvrdu. A ponekad hoće i da promaši, uprkos CDAF komponenti hibridnog fokusa.

Pozdrav

125
Objektivi / Odg: Nikon 105mm f/1.4E ED AF-S
« poslato: Februar 14, 2017, 07:28:19 posle podne »
Kad maši, onda je konzistentno, ali na tom nekom srednjem opsegu otvora blende. I da, maši kao na onom primeru, kada se radi na minimalnoj fokusnoj distanci (na kojoj je bokeh primer i nastao). Što je radna distanca veća, to je mogućnost ispoljavanja problema manja.

To se ne javlja na objektivima maksimalnog otvora f/1.8, jer oni nemaju tako komplikovanu konstrukciju i optičku formulu. Upravo zato mnogi nisu shvatali kakav je poduhvat napraviti 85 1.2L ili 50 1.2L (a kamoli 1.0L), pa izvodili neke sulude komparacije sa Sigmama manjeg maksimalnog otvora. Prosto, to nije uporedivo. Upravo iz ovakvih razloga, Lajka i Zeiss kubure sa AF-om, tj. i nemaju ga na takvoj egzotici. Ono što je čudno je to što se ovaj problem Nikonu javio na f/1.4, a to baš i ne bi trebao da bude slučaj. Očigledno da u kombinaciji sa tom žižom i f/1.4 postaje problem.

Canon se odvažio da to uradi... to nije baš idealno, ali može da se koristi. Kada ti zapadne primerak čiji se zraci seku malo povoljnije na max otvoru, problem može biti bitno manje izražen. Ili čak nepostojeći.

Nešto mi se sve čini da je Nikon trebao da se drži utabanih staza...  >:D

Pozdrav

126
Objektivi / Odg: Nikon 105mm f/1.4E ED AF-S
« poslato: Februar 14, 2017, 06:44:31 posle podne »
U praksi to nije tako prosto. AF sistem ima svoje limite. Na većini aparata fokus radi do f/5.6. Samo top modeli mogu i manje (f8). Upravo se iz tih razloga i javlja ograničenje sa telekonverterima, pa kad na objektiv, koji je regularno maksimalnog otvora f/4, nakačiš 2x TC, dobijaš efektivnih f8, bez mogućnosti fokusiranja.

Uopšte nije čudno što se do sada jedino Canon odvažio da pravi svetlosno najjače AF objektive (f/1.0 i f/1.2), jer to uopšte nije tako jednostavno.

Pozdrav

127
Objektivi / Odg: Nikon 105mm f/1.4E ED AF-S
« poslato: Februar 14, 2017, 10:56:47 pre podne »
Ima... fokusiranje za zatvorenom blendom, kada je to moguće, odnosno kalibracija u hodu za određeni otvor blende. Najveći problem predstavljaju otvori u rangu f2-f4. Sve ostalo je uglavnom OK. Na najvećem otvoru focus-shift nema efekta, a na otvorima manjim od f/4-5.6, DOF već uglavnom "pojede" efekat promašaja, tako da više i ne predstavlja problem, manje-više.

Ja bih mogao da elaboriram 3 dana o tom problemu, ali bi mi mnogo lakše bilo da to objasnim uživo, gestikulacijom (ruke-noge) i pričom. Pisanjem se to može objasniti, ali je mučno i preopširno. Evo jednog tačnog pojašnjenja, ako te ne mrzi da se udubiš. Možda je čak i najbolje da se koncentrišeš na šematske prikaze:

https://photographylife.com/what-is-focus-shift

Prosto rečeno, fazni fokus forsira izoštavanje na maksimalnom otvoru blende, a objektivi koji imaju focus-shift problem, imaju tendenciju pomeranja idealne pozicije fokusa, jer im se zraci, usled specifične optičke konstrukcije, ne seku na istoj poziciji uzdužne ose na svakoj blendi. Zatvorena dijafragma uzrokuje iskorišćenje samo jednog dela optike (bližeg centru sočiva), dok je za fokusiranje bilo korišćeno sve. Kada je blenda suviše velika, onda se gomila zraka ne koncentriše u jednoj tački (kako bi bilo idealno), već su rasuti... jedni vamo, drugi tamo... Dosta je mučno to objasniti, a ne izazvati još veću konfuziju. To si očigledno već ukapirao :D

Još kraće objašnjeno - kada bi se fokusiranje u redovnom postupku vršilo baš na izabranoj blendi, umesto na najvećoj, problem ne bi postojao. S tim u vezi, LV može da pomogne, kada radi sa DOF-preview-om u paketu. Ovako, jedna pozicija fokusa je validna za f/1.4, a neka druga za f2. Ti fokusiraš, on izoštri za f/1.4, a zapravo puca na f2. I eto problema. Javlja se otklon koji ne odgovara onome što je fotograf želeo.

Po meni, to se može rešiti kompenzacijom na nivou objektiva. S obzirom da focus-shift zavisi i od radne distance, poželjno bi bilo da objektiv na osnovu toga "dojavi" aparatu za koliko se fokusna ravan mora korigovati (i u koju stranu), u zavisnosti od toga koja je blenda izabrana. Tada objektiv treba namerno da promaši fokus za stepen greške kojem je sklon, da bi u konačnom imao dobro fokusiranu fotografiju. Na pojedinim primercima je ova pojava dosta retka, što ukazuje na to da neki sličan algoritam izgleda i postoji, ali čini se da ne funkcioniše baš na svakom primerku. Sa ovim se živi i radi, ali fotograf mora biti s dve noge na zemlji i tačno znati šta radi.

Pozdrav

128
Objektivi / Odg: Sigma: 85mm F1.4 DG HSM Art, 12-24mm F4 DG HSM Art, 500mm F4 DG OS HSM
« poslato: Februar 14, 2017, 12:19:19 pre podne »
Pa nije... jesu oni oduvek veći, ali svaka iteracija im je sve veća i veća. E to je ono što zabrinjava. Šta će biti sa sledećom 85-icom? Biće gabarita haubice? Nema poente ako se objektiv ovog tipa ne zauzda po pitanju gabarita. Jedno je trpeti gabarite jedne 300-tke ili 500-tke f4 ili 2.8, ali 85... to je već ozbiljna dijagnoza.

Sa 86mm filterom na objektivu ispod 300mm su definitivno oborili sve svetske rekorde.

EDIT: Zapravo, koliko sad vidim, samo su dostigli Zeiss-ov rekord sa Otusom 85, čiji je navoj takođe 86mm. Boles'

Zovite me pristrasnim i kako god... ne bih trepnuo i opet bih pre izabrao daleko sitniji 85L... ne mora da reže na 1.4. Ni dosad nije bio neupotrebljiv, pa će me teško neko ubediti da odjednom to ne valja. ;)

Pozdrav

129
Objektivi / Odg: Nikon 105mm f/1.4E ED AF-S
« poslato: Februar 13, 2017, 11:56:42 posle podne »
Ne bih ja išao toliko daleko da ovakav objektiv proglašavam kršem... nipošto.

Ipak, Argon - nisi čitao pažljivo. I u testu je navedeno, a i ja sam pomenuo u svom postu "focus-shift". To je upravo problem najvećeg broja ultra-brzih objektiva i razlog zbog čega svakom ko pita "da li da kupim Canon 50 1.2L" odgovaram sa "ako ne znaš da li da kupiš, onda ti i ne treba". I tu se svaka priča završava. I skoro uvek su se takve priče tvrdoglavih potencijalnih kupaca završavale objektivima u oglasima, jer ne žele da čuju kad im crtaš zašto se to ne kupuje posle staža od 3 meseca, bez obzira imao para za to ili ne.

Objektiv ove kategorije nije za svakog, a izvođač testa nije cirkao, nego je to jednostavno "feature" ovakvog objektiva s kojim treba živeti. Dešava se na objektivima velike svetlosne moći i najčešće na bliskim radnim distancama. Ako pucaš na maksimalnom otvoru, sve je OK. Ako privrneš, onda dolazi do pomeranja fokusne ravni, zbog uticaja asferičnih optičkih elemenata.

Pozdrav

130
MILC fotoaparati / Odg: Canon EOS M6
« poslato: Februar 13, 2017, 11:26:12 posle podne »
Fotooprema se definitivno štancuje u količinama većim nego što je normalno, ali budimo realni - ovo što se od foto branše vidi za godinu dana, to industrija mobilnih izbaci za cirka jedno radno vreme od 8 sati. Sa pauzama.

NIŠTA se ne može porediti sa hiperprodukcijom telefona, pri čemu su razlike između svih pobrojanih fotoaparata bukvalno astronomske, u odnosu na međusobne razlike među telefonima.

Na stranu što nikakav napredak kod mobilnih telefona neće rešiti problem veličine senzora i optike. Uvek će to biti nokat senzor skromnih mogućnosti, ma šta marketing trtljao. Pogledam fotku sa mog telefona (S4) i uporedim sa fotkom sa S7... ne vidim apsoutno nikakvu prednost novijeg. Mazanje očiju... toliko drsko da se može jedino porediti sa političkim pamfletima.

Siguran sam da ne moram da elaboriram i da je svima jasno da nikakav poseban napredak u smislu foto-kapaciteta mobilnih telefona ne postoji, već je za pad prodaje (u korist mobilnih) odgovorna jedino spoznaja prosečnog laika da mu aparat ne treba, jer ON ne vidi razliku. To je fundamentalno drugačije u odnosu na ideju da su razlike sve manje. Nisu i nikad neće biti. Nedavno sam pao u neko ubeđenje da su kompakti definitivno prevaziđeni najezdom ozbiljnih telefona... a onda sam sebe opovrgao. Solidan kompakt star 10 godina BRIŠE PATOS najmoćnijim telefonom današnjice, kada je u pitanju kvalitet senzora. Doslovno i nedvojbeno.

EDIT: Sad vidim podatke koje si izneo Petko... i da, deluje ludo, ali i dalje sam ubeđen da je direktno poređenje prilično neadekvatno. Fotooprema služi samo za foto-video, a telefoni služe prvenstveno za telefoniranje i drndanje FB-a i sličnih gluposti. Imanje "kamere" je samo navelo ljude na ideju da im fotoaparati ne trebaju - iste one ljude kojima i inače nisu trebali ni za šta, osim za kerebečenje pred ogledalom. U mom okruženju je i dalje gomila ljudi koji voli da ima BAŠ fotoaparat, a laici su i totalno ih ne zanima kupovina objektiva i ostalog.



Pozdrav

131
Objektivi / Odg: Sigma: 85mm F1.4 DG HSM Art, 12-24mm F4 DG HSM Art, 500mm F4 DG OS HSM
« poslato: Februar 13, 2017, 12:18:08 posle podne »
Dobar vic.
Da su omanuli barem jednom, pa izbacili u bilo kom smislu normalan aparat, još bismo i mogli očekivati da sad zabodu nešto upotrebljivo. Ovako... teško. Baš. :)

BTW, nije istina da Sigme maše samo na Canonima (čak, nazvao bih to besmislicom), a što se 85-ice tiče, moram priznati da me je baš jako razočarala svojim gabaritima. Oni se i na osnovu specifikacija mogu pretpostaviti, ali ništa ne može da vas pripremi na trenutak kada dohvatite objektiv u šake - znači, tegla ajvara je igračka iz kinder jajeta za ovo. Samo ova činjenica je dovoljna da sam (za mene) potencijalno najzaniimljiviji objektiv Art linije stavio ad-acta. Jbg.

Mislim, ne radi se tu o masi i gabaritima samim po sebi... Imam i mnogo krupnije i masivnije komade, ali nisu tako nezgrapni u rukama i na aparatu. Ubacim aparat sa tim objektivom u ranac... 2/3 ranca ostaje neupotrebljivo, jer Sigma toliko razgrne sve okolo, da u bočnim delovima mogu stati samo staklići poput palačinki. Ludo. Zauzima mesta kao i Nikon 14-24... uopšte ne kontam ovu konstrukciju. Suludo je velika, daleko veća od 85 1.2, a pritom nije ni 1.2, a kamoli 1.0. Prednji navoj 86mm. To sam poslednji put video na teleprajmovima.

Pozdrav

132
Objektivi / Odg: Nikon 105mm f/1.4E ED AF-S
« poslato: Februar 13, 2017, 11:37:48 pre podne »
Ovaj objektiv ide u koš sa čuvenim Canon L-ovima, 50 1.0L, 1.2L i 85 1.2L... kako po magičnoj optici, tako i po svim nevoljama koje ovakva brzina donosi, a to je pre svih - focus shift. Već vidim kako će u budućnosti, kada ga više ljudi bude u prilici nabaviti, dosta takvih završiti u oglasima, jer ljudi prosto ne umeju u hodu da se adaptiraju na nešto poput focus-shifta. To je istinski zaebana rabota i iskren da budem, nisam očekivao, jer nisam navikao da se to dešava sa Nikonima. Najpre zbog toga što dosad nisu ni imali nešto ovako brzo/plitko, a potom i zbog toga što sam zaboravio na tu "milu" pojavu. :(

Što se tiče optike - respekt, ali vidim da se na nekim mestima pominje da je oštrina najbolja malo van centra? WTF? Kako su to, za ime sveta, uspeli?! :huh:

BTW, ja imam problem sa oštrinom u bokeh testu:



Pritom je ovo 24MP (D3x).

Poznato je da se bokeh test izvodi bez ikakvih korekcija, upravo da bi se sve videlo. Ovde se tačno vidi gde je pozicija fokusa i tu oštrine baš i nema. Superlativi, ali i negativne ocene u testovima se trebaju uzimati s određenom dozom rezerve, jer je tu merenje varljivo (budući da high-res senzor definitivno unosi zabunu), a subjektivni utisak veoma neprimenjiv u praksi, jer se gro toga sudi u periodu totalnog ushićenja. Kako bi ovo izgledalo na 36MP, ne bih da nagađam, ali pretpostavljam ne baš preterano sjajno.

Sve u svemu, ja bih jako rado posedovao ovo staklo, ali za moj sistem ne postoji (konačno da se jednom i to desi. ;)). Za ovakve objektive, oštrina nije primarna i svako ko očekuje da ovo na 1.4 reže kao Sigma Art, malo je u zabludi. To je drugi par opanaka i sasvim drugačiji svet. Osim toga, to što oštrina nije šampionska, ne znači da je neupotrebljiv na 1.4, već samo da se na 1.4 ne broje pikseli, nego obraća pažnja na kompletan "look".

Upravo zbog ovakvih testova i rezultata, nikad nisam započeo rad na testovima optike - to je daleko najkomplikovanija i najnezahvalnija rabota u svetu recenzija. Ako bih mogao da kreiram test po svojoj meri, bez ograničenja, test objektiva bih prihvatio da napišem nakon godinu dana OPUŠTENOG korišćenja (znači ne kao sa aparatima, sprint na 100 metara), u situacijama za koje je pravljen (a ne samo da skarabudžim s čime god), na raznim telima svih kategorija, u svim mogućim situacijama i uslovima... i tek onda bih mogao da kažem nešto stvarno upotrebljivo. Ovako, sve se svodi na grafikone ili čisto lupetanje. Zato je i dobro što Zoran pravi ove informativne prikaze objektiva. Da je zagrizao malo jače, verovatno bi došao upravo do ove problematike koju pominjem.

Pozdrav

133
MILC fotoaparati / Odg: Canon EOS M6
« poslato: Februar 13, 2017, 10:52:37 pre podne »
Teško da iko ima rast, osim prodaje "pametnih" telefona glupim korisnicima. :)

Ne pamtim da je u istoriji ikad postojao sličan primer bezrazložne kupovine sumanutih količina veoma sličnih, a cenom ekstremno različitih proizvoda, kojima nas proizvođači bloatuju sa po 500-600 modela godišnje. Mislim da je to balon koji je prenaduvan čak i više od čuvene dot.com sapunice. Kad eksplodira, posledice će biti gore od svega što smo do sada videli, jer je to tržište daleko dinamičnije od naftaškog, finansijskog i svakog drugog, a pritom nema uporište ni u kakvoj logici ili realnim potrebama, već se ogleda u čovekovoj bolesnoj ambiciji da uvek prati trendove, čak i kada nema ideju zašto to radi.

Ima toga i u drugim branšama i sferama života, ali po pitanju "pametnih" telefona je daleko najizraženije i najbesmislenije. Tim pre što je čitava ta industrija sazdana oko patka-ideje da će "pametni telefoni u bliskoj budućnosti potpuno zameniti (pa onda rafal): desktop kompjutere, laptop kompjutere, gps-ove, sve vrste komunikacija, televizore, satove i 3 miliona drugih gedžeta, zajedno sa pisaćim mašinama". Naravno, iako to nikako da se desi, magla je i dalje intenzivna, a ovce u buljucima spremne da investiraju sve više i više novca u najnovije i najmoćnije. Mehur od sapunice će pući kada svako od nas shvati da u kući ima po 25 nepotrebnih telefona, a to je neizbežno, jer sam do pre nekog vremena imao kome da poklonim višak. Sada više nemam ni to u okruženju, jer svi imaju obilje raznih telefona koje ne koriste, a ne žele da ih bacaju i nemaju kome da prodaju, jer i drugi imaju sve to...

Malo karikiram, ali mislim da je poenta jasna - u svetlu svega ovoga, fotoaparati samo dolaze na svoje, a to je realna prodaja, ljudima koji zaista imaju želju i potrebu, bez gomile onih koji su fotoaparate kupovali, jer ih imaju i drugi i često preterivali u dimenzionisanju opreme spram svojih mogućnosti i ambicija. To što se fotoindustrija uljuljkala u ideju da svi trebaju da imaju 2 puna ranca opreme, to je njihova lična mentalna utopija, ali na žalost - nerealna. Šta će se od svega izroditi, teško je reći, ali je sigurno da period nestajanja nekada jakih brendova nije gotov, tako da u narednih 10 godina sigurno možemo očekivati da neki od "Snežane i 7 patuljaka" (Canon i ostali) nestanu zauvek i budu predmet akvizicija gde će im tehnologija biti preuzeta, a oni ostali na wikipediji, kao svedočanstvo prošlosti.


Pozdrav

134
DSLR fotoaparati / Odg: Canon 77D
« poslato: Februar 12, 2017, 12:12:57 posle podne »
Idealizuješ... aparat u najboljem slučaju može da nastavi da radi, ali da dobar deo podešavanja ne možeš da promeniš, jer se njihovo menjanje vrši samo putem ekrana. U gorem slučaju, fizičko odvajanje ekrana može proizvesti logički problem na elektronici i da aparat bukvalno ostane cigla do popravke. Imao sam prilike da ovo vidim na BAREM dva uređaja (a da se sećam). Jedan je bio moja lična Sony kamera sa pokretnim ekranom, a drugi prijateljev UZ aparat. Oba su prestala da funkcionišu u potpunosti. Uključe se, ali većina komandi ne funkcioniše. Znam i za oprečne primere. Ali isto tako znam i da neki "so-called" robusni aparati (poput OM-D", veoma lako ostaju bez ekrana, tj. isti se lomi bitno lakše od ostatka tela i vrlo često za sobom ume da povuče i šasiju (jer je zglob čvršći od okolnih elemenata), te napravi bitno veći problem nego što je sam displej.

Na aparatima čije se komande mahom svode na interakciju mehaničke komande + statusni displej (recimo Nikon Df), izostanak displeja ne bi bio naročito problematičan (ako izuzmemo potencijalno zapucavanje usled fizičke anomalije). Ali, takvi aparati su baš retki. Većina barem u nekom trenutku očekuje da se nešto ronda po menijima. BTW, ja i sam ne koristim displej. Ne glumim tradicionalistu, nego sam skontao da to počinje da me nervira (to buljenje u ekran nakon svake fotke). Tako da vrlo često fotografišem satima, a da nijedan snimak ne pogledam. Mada ume i to da zezne stvar, pa se vratim sa serijom među kojima su neuspele fotke koje su mogle da budu uspele, da sam barem letimično bacio pogled i primetio da mi je na suncu ostao ISO12800 ili spot merenje gde mu vreme nije. ;)

Da se ogradim... ako je neko pomislio da imam nešto protiv obrtnog ekrana - jok ja... Ja bih na svojim aparatima i dalje to voleo da imam (mada mi nije prva stvar na spisku želja, to sigurno ne), nego pokušavam da racionalno izložim problematiku koju sam vremenom utvrdio, što iz ličnih iskustava, što čitajući i slušajući upućene. Eto tako. ;)

Pozdrav

135
DSLR fotoaparati / Odg: Canon 77D
« poslato: Februar 11, 2017, 11:57:54 posle podne »
Razumem ja da neki ne idu u rat, ali fazon je u tome da oni koji koriste high-end sprave zaista idu u rat s njima. I niko ne nosi ništa manje od high-enda upravo zbog takvih stvari. D500? Pa ne znam... deluje on robustno, ali bi prilikom prvog ozbiljnijeg udarca ili pada, najpre stradao ekran i za sobom možda povukao i još nešto. A čak i da ništa drugo ne strada, aparat postaje neupotrebljiv na terenu i eto problema. Ako toga nema, ogrebotine će ostati, ali će aparat najverovatnije biti potpuno ispravan. Ako čak i objektiv zvekne, opet ništa, staviš drugi i teraš.

Jednostavno, to se odavno pokazalo kao no-go i to je to. Nisam ja izmislio, napominju oni koji su dizajnirali (poslednji put je to izrekao baš jedan od Nikonovih inženjera, dok je govorio o tome zašto D4 nema obrtni ekran, a ima ga Nikon D5200.

D750... to je ipak poluplastično telo... robusnost je kao i kod 6D - solidna, ali ni po čemu uporediva sa 5D4 ili D810. Jednostavno je tako.

Ako je nekom na negostoljubivom terenu ipak neophodno i jedno i drugo, ili će poneti neki backup koji to nudi ili će prosto montirati svoj pro aparat na neki rig i nakačiti eksterni displej HD rezolucije, drastično bolje dinamike i manje refleksije, dodatno uz mogućnost kačenja senila.

Ako se koristi 6D ili 5D4, najbolji "obrtni ekran" je smartphone ili tablet. Aparat zabodeš gde ti je volja, a na telefonu radiš sve ostalo - em bolji ekran, em veći, em preko njega možeš baš sve... ;)


Pozdrav

136
DSLR fotoaparati / Odg: Canon 77D
« poslato: Februar 11, 2017, 11:54:31 pre podne »
Svidja mi se(ne ulazim u naziv aparata).Podsjeca me na 60d, 70d, 80d.....ima pokretni ekran koji je medju najvećim prednostima makar meni.Nije mi jasno ni dan-danas zašto nisu makar jedan od serije 5D Mk.....izbacili sa pokretnim ekranom, to nekome mnogo znači...? :(
Pa iskreno, pre podseća na 760D, baš po svemu, a posebno po dimenzijama, komendama i masi. Što se obrtnog ekrana tiče, to nikad nećemo videti u high-end klasi, jer predstavlja mehaničku slabost. Uopšte nije čudno što to niko dosad nije ponudio u toj klasi. Svi koji se diče nekakvom robusnošću, a imaju obrtni ekran, zapravo i nisu baš robusni. Čista mehanika. Može se to napraviti izuzetno jakim, ali bi povećalo gabarite i masu na prilično neprihvatljiv nivo. A realno je pro telo i teško držati tako da obrtni ekran ima smisla.

Rekao bih da su to razlozi.

Pozdrav

137
MILC fotoaparati / Odg: Canon EOS M6
« poslato: Februar 11, 2017, 12:08:26 pre podne »
Slažem se, ali je taj "jedan deo sveta" upravo tradicionalno najnepovoljniji po Canon, kada govorimo o statistici prodaje. U ostatku sveta bi po tom ključu trebalo biti samo još gore za Canonovu konkurenciju.

Ne mora da znači, ali...

Pozdrav

138
DSLR fotoaparati / Odg: Canon 77D
« poslato: Februar 11, 2017, 12:03:11 pre podne »
Ja mislim da je naziv definitivno greška. Neko je u prevodu zaboravio nulu i sad stoji 77D umesto 770D, što bi bilo i logično posle 760D.

Ako žele da naprave opštu zbrku, onda će možda i da mu daju naziv 77D. Možda i žele... ko će ga znati. Ali nomenklatura će da doživi debakl kao i kod Nikona izgleda.

Pozdrav

139
MILC fotoaparati / Odg: Canon EOS M6
« poslato: Februar 10, 2017, 10:21:12 posle podne »
Ovako to izgleda: LINK

Olympus se drži, Sony zaostaje, Nikon izgubio svoje mesto od strane Sigme... sve u svemu, komešanje, ali uz sve čvršću poziciju Canona. I onda - čemu čuđenje što se ne uzbuđuju preterano? A pritom se u Japanu Canon tradicionalno lošije kotira nego u ostatku sveta.

Pozdrav

140
MILC fotoaparati / Odg: Canon EOS M6
« poslato: Februar 10, 2017, 06:22:45 posle podne »
Ako je verovati statistici objavljenoj pre neki dan za japansko tržište - plovi u pravom smeru. Bolje je pitanje gde plove drugi?

Pozdrav

Stranice: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 181