... Zaista sjajna razvojna politika Nikona koja se ne vidi samo po sjajnim telima već i po čitavoj plejadi novih stakala i...Apsolutno se slažem.Nikon upgrade u svim segmentima je mnogo pošteniji od Canon-a koji se okrenuo videografima.Ja sam već u dilemi da kada dođe vreme za neku novu kupovinu pređem u N tabor.Realno više nije argument ni niža cena C kvalitetnih objektiva jer i tu sa svakim novim modelom cene idu u nebesa.
Ova pikselaza me uopste ne impresionira.
6000x4000 ?? Sta je ovo? Entry level aparat?
2. I dalje tvrdim da nesto tu sa bojama nije u vinklu. Ja volim da fotografisem svoju decu, a ne volim bas da potezem PS da ispravim krivu drinu.Dezinformacije moj Zorane, dezinformacije. Boje nikad lepše i tačnije bile nisu što je svakako i posledica sjajnog AWB-a (kao što sam to bezbroj puta do sada ponavljao). Tonovi kože u raznoraznim uslovima naprosto zadivljuju. Sve je vrlo precizno i vrlo konstantno. Mnogo bolje nego što je bilo ranije.
e ovo nisam rekao ja nego neki tamo stručnjaci i svaka dalja diskusija po ovom pitanju je suvišna osim ako niste naučnici pa opovrgnete ovo.;D da da... svako ko pokaže otpor simpozijumu naučnom biće surovo asimilovan sa izvađenim očima čarnim jer očigledno n'ume da ih koristi 8)
A kod Nikona me trenutno nerviraju dve stvari.
1. Cemu ovoliko pixela... mislim, koji ce mi bre 24mp
35 1.8 DX je staklo namenjeno da bude normalac na crop senzoru i kao takvo ima dobru podlogu u potencijalnoj prodaji jer svakome treba normalac posebno ako je cenovno dostupan. Svako staklo zahteva silni novac uložen u njegovo projektovanje i izradu i verovatno oni znaju bolje od nas da li će nešto da im se isplati ili ne.
Nešto tipa fiksnog stakla na 17mm sa f2 blendom u bilo kojoj varijanti pa i DX mora mnogo da košta jer mu konstrukcija ne dozvoljava suprotno, a ne treba zaboraviti to da DX stakla svakako imaju drastično manju potražnju od FF stakala koja se mogu kačiti na oba sistema.To neki žele tvrditi da ima manju potražnju ali mi to niti ne znamo kada čak niti APS-C stakala neke srednje klase nema ili ima jako malo.
Inače kad smo već pomenuli ultra široka stakla Nikon ima jedno fantastično. 12-24 f4 DX. Koristio sam ga neke 2 godine sa D300 i u pitanju je sjajan komad optike koji jednostavno nema konkurenciju na APS-C senzorima. Ali platio sam ga novog 1.150€ i posle ga jedva prodao za 550€ jer retko kome treba DX staklo pa čak iako je super-jebitačno kao ovo.
Ja razlogom vidim u tome da oni korisnike danas pošto-poto usmjeravaju ka FF-u. Ok, ajmo reći da 60-ka ne treba ali neki 24-28 FF ekvivalent bi trebao biti.Pošto poto - ne. Ali ima istine u tome da je FF jedan logičan sled događaja.
Ali ako je Olympus mogao složiti neki 12 F2 za m4/3 ne vidim zašto nebi mogli i kod Nikona 17 F2 za neku pristojnu cijenuBare jesi li video ti taj Oly uopšte. Mislim, da li imaš predstavu koliko ili možda bolje reći kolicno je to staklence? Kad uz to dodamo da ono košta cca 800€, koliko misliš da bi koštao Nikkor ekvivalent u 17mm izvedbi? I na sve to dodaš činjenicu da neko ko to kupi ako posle poželi prelaziti na FF to treba da prodaje i menja za nešto drugo. Neisplativo za većinu. Oly korisnici nemaju tu brigu jer iz m4/3 im dalje nema.
Da nema ništa što se može usporediti sa tim Nikkorom nebih rekao, da ako gledaš Sigmatrone ali rješenja od strane Tokine su sasvim fina optička dok su mehanički čak bolje napravljeni od tog Nikkora.Nisam rekao da finih optičkih rešenja nema već da ni jedno od njih nije na nivou ovog Nikkor-a. Koji objektiv od Sigme/Tokine/Tamrona/Canona može da se optički poredi sa ovim Nikkor-om? Sta to fali njegovoj mehanickoj izvedbi?
Pošto poto - ne. Ali ima istine u tome da je FF jedan logičan sled događaja.Ovisi jel logičan il ne, je normalno je sa nekoga entry-levela dogurati do barem midrange ako ne i do semi-pro ili pro tijela ali mislim ne i nužno. U biti problem leži u onome dijelu što su FF senzori bili skupi, kod Nikona ih nekada nije ni bilo i onda se krenilo sa razvojem APS-C formata. Da nije te cijene danas uopće nebi pričali o ovome nego bi svi parati bili APS-C Ali kako imamo APS-C i iako oni djele mount sa FF-om kod Canikona ipak je to u neku ruku paralelan sustav pa se i očekuje da isporuče nešto od objektiva za njega.
Bare jesi li video ti taj Oly uopšte. Mislim, da li imaš predstavu koliko ili možda bolje reći kolicno je to staklence? Kad uz to dodamo da ono košta cca 800€, koliko misliš da bi koštao Nikkor ekvivalent u 17mm izvedbi? I na sve to dodaš činjenicu da neko ko to kupi ako posle poželi prelaziti na FF to treba da prodaje i menja za nešto drugo. Neisplativo za većinu. Oly korisnici nemaju tu brigu jer iz m4/3 im dalje nema.Naravno da sam vidio zato sam valjda i rekao da ne očekujem da ne bi Nikkor bio tako mal, a vjerujem da onda se može koristiti manje egzotična optika. Automatski to oduzmi, oduzmi tu razinu izrade i imaš nižu cijenu i to dosta nižu.
o da finih optičkih rešenja nema već da ni jedno od njih nije na nivou ovog Nikkor-a. Koji objektiv od Sigme/Tokine/Tamrona/Canona može da se optički poredi sa ovim Nikkor-om? Sta to fali njegovoj mehanickoj izvedbi?Za Tokinu 11-16 2.8 ne bih rekao da iti malo optički kaska za tim Nikkorom, a i 12-24 4 nije daleko mada malo više CA ima. Nikkoru mehanički fali što barem kolko sam ja vidio i kako se meni čini je recimo jedan 17-55 kvalitetnije bio napravljen, više metala u konstrukciji, no možda griješim.
Sta ocekivati od njega? Posto d7k vec ima 16mpx senzor, 24/36? Kako ce ga onda diferencirati od d5200, autofokus sistem iz D4?Dobit će valjda i D7100 24MP, a kvaliteta izrade(dijelom metalno tijelo i brtve) , dva slota za kartice, velika svjetla pentaprizma ga već dovoljno diferenciraju od D5200. Uz to sam nekako mišljenja da će tijelo malo povećati i sa tim ga dovesti na razinu D600. Naravno i više fps od D5200 bi trebao imati.
Ne svidja mi se jurnjava za mpx, jer mi vise od 16 ne treba, vec brzina aparata (autofokus + broj tacaka + fps), a prelazak na FF (makar to bio i D700) je poprilicno skup, a DX sada ima zadovoljavajuce rezultate do ISO3200.
Kvalitet izdrade D7000 je bolji od D600. Mislim da tu nema mnogo mesta za napredak osim senzora mada je i ovaj 16mpix veoma dobar.
Doduse zbog vece mpx moze opustenije da se kropuje, ali opet... Ne volim da kropujem ako ne moram. Komplikovan sam previse :D
E stvarno jesi ;)
Zašto bi morao da kropuješ ako ne moraš tj. ako je kadrirano kako treba? :)
Koliko je samo fotografa kojima je svaki pomak u rezoluciji itekako dobrodošao. Wildlife fotografi, pričari, studijski, landscape, makro i stock fotografi su kategorije kojima je rezolucija od esencijalne važnosti... kad malo razmislim, jedino su svadbari i domaćice oni kojima rezolucija ne znači. Za sve ostale pomak u rezoluciji je vrlo poželjan.
Kvalitet izdrade D7000 je bolji od D600.
Drzao sam i D600 u ruci i osecaj je isti kao sa D7000, nista specijalno nisam zapazio da je drugacije osim dugmeta za promenu moda.
Pretpostavku da je slabije gradjen od D7000 sam izneo na osnovu fotke sa linka gore gde je D600 skroz rasklopljen. Deluje mi dosta plasticno sve...
Surprise: the sensor inside the Nikon D5200 is made by Toshiba (http://nikonrumors.com/2013/01/08/surprise-the-sensor-inside-the-nikon-d5200-is-made-by-toshiba.aspx/)Slažem se. Isto sam reagovao kad sam sinoć video tu vest. Sad me izuzetno zanima kako se D5200 kotira u odnosu na D3200? Ukoliko su isti (a može biti da jesu), onda je definitivno u pitanju samo promena uslužnog štancovanja senzora. Ako nisu, onda je pred nama neka promena kursa ili zaoštravanje situacije na tržištu, jer bi to onda značilo da Sony planira da postane №1 i posveti se samo sebi. Nije nemoguće, mada je ovakvih izleta bilo i ranije.
Moram reći da me totalno začudilo i šokiralo. :o Ali ovo je samo pokazatelj kako Nikon šara sa senzorima i očito traži najbolje performanse za najpovoljniju cijenu. Isto imamo i Toshibu kao novoga igrača na polju APS-C senzora.
tosiba ima najvecu rezoluciju. mislim da su prvi presli FULL HD standard, sad što ti tv nije dosao do nas je druga prica. mada koji ce nam kad smo mi daleko od HDTeško će to biti, pošto Toshiba odavno ne proizvodi sopstvene panele. ;)